
Aj Porsche čoskoro prepriahne na elektrický pohon. Úspešný Taycan je len začiatkom jeho masívnej elektrifikácie. Čoskoro sa k nemu pridá modelový rad 718, teda dvojičky Boxster a Cayman. Podľa informácií Car and Driver by sa tak malo stať už o štyri roky, teda v roku 2025. Centrálne umiestnené preplňované 4-valce dostanú definitívne padáka. Nahradí ich elektromotor. Technológia má byť pritom odvodená z nedávneho elektrického konceptu Mission R, ktorým sa Porsche pochválilo na autosalóne IAA Mobility v Mníchove.
Samozrejme, v civilnom naladení, pretože Mission R mieri na okruhy a tiež preto, že sedemstoosemnástka má ostať vstupnou bránou do sveta Porsche. Boxster aj Cayman teda ostanú najlacnejšími Porsche. To aj vďaka celkom novej platforme, ktorá bude použitá v ďalších modeloch, čo zníži jej cenu. Napriek batériovému pohonu chce Porsche udržať hmotnosť na prijateľnej hranici. Šušká sa o 1 600 kg. To je síce viac, ako vážia súčasné modely so spaľovacími motormi, ale vo svete elektromobilov by išlo o skvelý výsledok.

Elektrický pohon navyše ponúkne Boxsteru a Caymanu nižšie ťažisko a po prvýkrát možnosť pohonu oboch náprav. Výkon je zatiaľ tajomstvom, ale iste ho bude dostatok, aby novinky strčili svojich predchodcov do vrecka. Aspoň z pohľadu akcelerácie. Dojazd základnej verzie sa má pohybovať na približne 400 kilometroch. Nie je to veľa, ale do roku 2025 bude k dispozícii oveľa hustejšia nabíjacia infraštruktúra. Kabína má byť ešte futuristickejšia ako v Taycane. Porsche si totiž dobre uvedomuje, že model 718 je najpopulárnejší v Číne, kde po ňom prahnú mladí zákazníci zvyknutí na najmodernejšie technológie.
Podobná premena má v budúcnosti čakať aj SUV Macan a veľký Cayenne. Jediným modelom, ktorý chce Porsche stoj čo stoj udržať pri živote so spaľovacím motorom, je kupé Porsche 911. Aj preto automobilka zo Zuffenhausenu investuje masívne do výroby syntetických palív v Čile, čím by urobila z 911-ky uhlíkovo neutrálny model. V ponuke sa tak udrží minimálne do roku 2030. Jej ďalší osud bude závisieť od toho, či budú spaľovacie motory zakázané ako také, alebo bude podmienkou nulová produkcia CO2, čo nemusí znamenať automaticky to isté.