Osud trojčiat Ciotroën C1, Peugeot 108 a Toyota Aygo bol ešte pred časom nejasný. Najmä po tom, čo sa partneri projektu malých mestských áut, teda bývalý koncern PSA a japonská Toyota, rozhodli ukončiť spoluprácu v závode TPCA v Kolíne. Nakoniec však Toyota odkúpila francúzsky podiel v českom závode a vytvorila nový Toyota Motor Manufacturing Czech Republic. Vedela prečo. Na rozdiel od Citroënu a Peugeotu, ktorí sa rozhodli, že nástupcom svojich najmenších modelov dajú drahý elektrický pohon, Japonci mali v pláne stoj čo stoj udržať Aygo v pozícii vstupnej brány do sveta Toyoty.
No aby zvýšili atraktivitu druhej generácie Ayga v časoch, keď malé mestské modely strácajú na popularite, padlo aj druhé rozhodnutie – Aygo musí byť crossover. Ako si to Toyota predstavuje, ukázala veľmi sviežim konceptom Aygo X Prologue v marci tohto roka. A zdá sa, že z tohto „drzého trpaslíka“ vznikne veľmi príbuzný sériový model. Naznačuje to prvý detail zadného svetla, ktoré sa veľmi nelíši od štúdie. Možno teda predpokladať, že aj zvyšok ostane bez zásadných zmien. V každom prípade je dobrou správou, že Aygo X si zachová benzínový pohon, ktorý ho udrží na prijateľnej cenovej úrovni.
Čítajte viac Toyota Prius: Japonci vraj uvažujú nad vodíkovým hybridom. Prečo nie? Hybrid zatiaľ Toyota nepotvrdila, i keď vzhľadom na použitú platformu TNGA GA-B, ktorá je aj základom nového Yarisu aj Yarisu Cross, by to nebol technologický problém. Zato sme sa z najnovšej tlačovej správy dozvedeli, že sériová premiéra Ayga X je pripravená na začiatok novembra a ako sa dalo očakávať, jeho rodiskom bude naďalej český závod. Pôjde teda o výsostne európsky model vyvinutý, vyrábaný a predávaný len na starom kontinente. Podľa Toyoty Aygo X perfektne zareaguje na aktuálny životný štýl v európskych mestách. Pripomeňme, že prvá generácia Ayga prišla na svet v roku 2005.