Citroën predstavil lacný sedan C-Elysée v roku 2012. Bola to odpoveď francúzskej automobilky na hospodársku krízu aj úspech Dacie Logan. A vcelku to vyšlo, hoci masových predajov sa v západnej Európe nikdy nedočkal. Vo Francúzsku ho dokonca Citroën ani nepredával. U nás patrilo C-Elysée k najlacnejším autám. Dovoliť ste si ho mohli dokonca s dieselovým motorom a klimatizáciou bez toho, aby prekročil cenu 10 000 eur! To je však už minulosť. V cenníku Citroënu ho nenájdete.
Čítajte viac Test: Vynovený Citroën C3 Aircross dospel, avšak nestratil nič z hravostiNeplatí to však v jeho hlavných teritóriách, akými sú Turecko, Tunisko, Maroko alebo Čína. Dokonca Francúzi pripravujú jeho druhú generáciu. Informácií je síce zatiaľ málo, ale podľa tých, ktoré sú k dispozícii, by mala novinka stáť na platforme EMP2, teda rovnakej, akú využíva súčasný Citroën C4. To by zároveň znamenalo, že okrem tradičných benzínových motorov 1,2 PureTech a dieslov 1,5 BlueHDi by mohla doraziť aj čisto elektrická verzia. Šepká sa o názve C4 L, ktorý by oprášil spomienku na trojpriestorovú verziu C4 vyrábanú v Číne.
Čítajte viac Citroën C3: Toto je nová generácia. Ale nie tá z Trnavy! Produkcia by sa mala presunúť zo španielskeho Viga do závodu Villaverde neďaleko Madridu, ktorý je rodiskom C4. Tám by sa ušetrili náklady. Aj to naznačuje blízku spriaznenosť týchto áut. Uvoľnenú kapacitu využije Stellantis na výrobu nového Fiatu Dobló, ktorý bude súrodencom Citroënu Berlingo. Bližšie informácie aj o tom, či nové „C-Elysée“ zamieri do západnej a strednej Európy, by sme sa mali dozvedieť v priebehu niekoľkých mesiacov. Produkcia sedanu je totiž naplánovaná na september budúceho roka.