
Dôvodom na okamžité zastavenie dodávok supervýkonných kupé a sedanov sú problémy s kvalitou puzdier ložísk kľukového hriadeľa. Pri radových 6-valcoch s dvojicou turbodúchadiel a výkonom až 375 kW nejde o maličkosť. Neprimerané opotrebenie by mohlo viesť až k deštrukcii motora. BMW odhalilo nedostatky počas rutinnej kontroly kvality. Zatiaľ sa síce problém týka len 35 vozidiel, ale v Mníchove ešte skúmajú celkový rozsah. Môže to skončiť spomínaným počtom vozidiel, do ktorých sa dostal komponent z chybnej šarže, ale aj väčšou zvolávacou akciou. Pre istotu však BMW zastavilo dodávky týchto áut zákazníkom.

BMW si síce motory vyrába vo vlastnej réžii, ale puzdra hlavných ložísk kľukového hriadeľa nakupuje od dodávateľa. Práve ten má stáť za súčasným problémom. BMW pritom malo problémy s puzdrami aj v ďalších „emkových“ modeloch (M E36, E46, E60), ktoré boli náchylné na opotrebenie. „Zatiaľ to nie je na vyhlásenie zvolávacej akcie. Dotknuté vozidlá sú momentálne u nás a neboli ešte dodané klientom. V súčasnosti pracujeme na úplnom vyriešení problému a uvidíme, či to bude fungovať,“ informovala Auto Motor und Sport nemecká automobilka.
