Slovné spojenie „lacná Škoda“ už neexistuje. Definitívne sa rozlúčila s cenami pod 10 000 eur. Napokon ako mnohé iné automobilky. Dôvodom sú rastúce náklady na nízkoemisné technológie a bezpečnosť, ale aj nutnosť financovať vývoj a výrobu nových elektromobilov práve z marže konvenčných áut. V Indii je však situácia iná. Škoda tam s SUV Kushaq už odštartovala veľkú indickú ofenzívu, ktorá si zakladá práve na cene. Po Kushaqu, ktorý sa v Indii predáva od 9 850 eur, pustí čoskoro do ringu aj cenovo orientovaný sedan. Ako vieme, bude sa volať Slavia a podobne ako Kushaq využije lacnejšiu verziu platformy MQB-A0-IN, ale aj benefity, ktoré plynú z výroby v tejto krajine s lacnou pracovnou silou a z tamojšej dodávateľskej siete. Až 95 % komponentov bude dielom indických závodov.
Čítajte viac Škoda Slavia: Česi potvrdili názov nového lacného sedanuSlaviu síce Škoda ukázala, ale zatiaľ len v „maskáčoch“ a raz v podobe siluety „utopenej“ v tme. Finálny dizajn je teda stále tajomstvom. Napriek tomu sa ruský web kolesa.ru a najmä jeho grafik Nikita Chuicko podujal strhnúť ochrannú fóliu testovacích prototypov. Samozrejme, digitálne. A vyzerá to tak, že Slavia napriek cenovej orientácii lacno vyzerať nebude. Podobne ako to bolo prednedávnom s Kushaqom. Dizajn preberá viacero prvkov Octavie, teda nízko situovanú masku a na ňu nadväzujúce úzke reflektory. Splývavú siluetu kabíny oživí tretie bočné okno. Hoci Slavia pôsobí vďaka tomu ako liftback, v skutočnosti ide o sedan s výklopným vekom kufra. Zadné delené svetlá akoby opäť vypadli z oka Octavii. Nechýba ani typický prelis vo výške kľučiek dverí.
Už úspech Kishaqu, pre ktorý sa od júla v Indii rozhodlo viac ako 10 000 zákazníkov, dáva tušiť, že nový lacný sedan, ktorý vystrieda pôvodný indický Rapid, má pred sebou naozaj veľkú kariéru. Jeho cena by mohla po prepočte podliezť aj osemtisíc eur. Takže Indom budeme mať čo závidieť. Pritom rozhodne nepôjde o auto so starou technikou a mizivou výbavou. Na dĺžku by Slavia mala mať 4 480 mm a rázvor náprav 2 650 mm. Pod kapotou sa objaví 3-valec 1,0 TSI (85 kW) a 4-valec 1,5 TSI (110 kW). K dispozícii majú byť manuálne aj dvojspojkové prevodovky DSG. V kabíne možno očakávať moderný infotainment s 10-palcovou obrazovkou a navigáciou. Chýbať nebude ani klimatizácia a dokonca odkladací priestor na amulet, ktorým Škoda vychádza v ústrety indickým zvyklostiam.
Čítajte viac Škoda Kushaq: Toto je on. Lacný ‘Kamiq‘ pre Indiu!