Kombi, pikap aj V8 pre KGB
V tom istom roku sa objavilo praktické kombi GAZ 21 Universal. Jeho vývoj a príprava výroby zabrali až tri roky, pretože spolu s ním sa zvýšila aj užitočná nosnosť zo 450 na 550 kg, čo si vyžiadalo zosilniť zadnú nápravu a kolesá. Paradoxne, hoci na trhu už boli Volgy tretej série, kombi malo spočiatku staršiu prednú masku so 16 otvormi. Zadné veko sa skladalo z dvoch vertikálne delených častí, čo zjednodušovalo prístup do obrovského kufra. Ten mohol byť zväčšený sklopením zadného operadla. Universal sa stal základom sanitných verzií, ale aj hŕstky pikapov.
Od roku 1962 už Volga 21 veľa inovácií nepodstúpila. Teda s výnimkou špeciálnych verzií pre ruskú tajnú službu KGB. Naoko bežné Volgy dostali 8-valcové motory s objemom 5,5 litra a výkonom 144 kW! Pochádzali z luxusnej reprezentatívnej limuzíny Čajka a mohli byť spojené s automatickou prevodovkou. Asi netreba zdôrazňovať, na čo tieto špeciály slúžili. Ich hlavnou prednosťou bola maximálna rýchlosť až 170 km/h. Ťažký motor vpredu však zväčšoval nedotáčavosť a znižoval trakciu zadnej nápravy. GAZ to riešil jednoducho – dodatočnou záťažou v kufri. Tieto vzácne exempláre, ktoré však vo svojej dobe naháňali skôr strach, schádzali z liniek od roku 1962 až do roku 1970. Vznikla asi 600-kusová séria.
Množstvo Volg 21 sa doviezlo aj do bývalého Československa. Pár kusov sa síce dostalo aj do voľného predaja, ale zväčša slúžili štátnym organizáciám a podnikom. Používala ich aj polícia a taxislužby. Pre nich vyrábal GAZ už vtedy špeciálne upravené verzie. No dovážali sa nielen do východného bloku. Volga 21 brázdila aj západoeurópske komunikácie. V belgických Antverpách dokonca prebiehala montáž z dovezených dielcov. Ruské motory mohli byť nahradené agregátmi Roveru alebo Peugeotu. Raritou sa stali Volgy s naftovým motorom Perkins, ale len s objemom 1,6 litra. Posledné kusy zišli z montážnych liniek Gorkovského automobilového závodu v júni 1970.
Za štrnásť rokov produkcie vzniklo presne 638 875 exemplárov. Volgu 21 nahradil vtedy nový model s označením GAZ 24. Ten sa však vyrábal podstatne dlhšie, až do roku 1992, teda celých 22 rokov.