Čipová kríza ‘drví‘ automobilky. Renault vyrobí o pol milióna áut menej!

Ešte v septembri v Renaulte predpokladali, že kvôli čipovej kríze vyrobia o štvrť milióna áut menej. Teraz už hovoria, že to bude 500 000 áut! Zároveň im zákonite klesá aj odbyt, najviac v Európe.

26.10.2021 12:00
debata
Automobilky budú tento rok rátať nevyrobené... Foto: Renault
Renault - výroba Automobilky budú tento rok rátať nevyrobené autá v státisícoch. V prípade Renaultu to zrejme bude až pol milióna.

Veľa sme v poslednom čase písali o tom, ako tvrdo dopadla čipová kríza na mladoboleslavskú automobilku Škoda. Tá aktuálne temer úplne utlmila výrobu nových áut s výnimkou pár kľúčových modelov a snaží sa aspoň dokončiť desiatky tisíc áut, čakajúcich na parkoviskách na čipy, aby sa aspoň tie dostali k zákazníkom.

Ako upozorňujú niektoré české médiá, kvôli útlmu výroby sa navyše napĺňajú aj výrobné kapacity automobilky pre budúci rok. Napríklad Hospodářské noviny píšu, že „podľa informácií od predajcov automobilov je už z 85 percent naplnený výrobný plán Škody na budúci rok a dá sa očakávať, že v novembri bude kapacita naplnená úplne“. Inak povedané, môže sa stať, že klienti, ktorí si niektorý z modelov škodovky objednajú na konci roku 2021, dostanú svoje auto až v roku 2023. A to veru neznie dobre. Viac o tejto téme si môžete prečítať v našom článku Škoda prestáva vyrábať! Niektoré modely možno dostanete až v roku 2023.

Mercedes-Benz EQS - výroba 2021 Čítajte viac Automobilky sa sťažujú na čipovú krízu, no zisky majú rekordné

O tom, že nielen Škoda, ale takmer všetky automobilky nedokážu vyrábať nové autá a v sieťach oficiálnych predajcov dochádzajú už aj skladové zásoby svedčia aj predaje v Európe, ktoré boli v minulom mesiaci doslova katastrofálne. Nemecko medziročne „padlo“ o 25,7, Francúzsko o 20,5, Španielsko o 15,7 a Taliansko dokonca o 32,7 percenta. Slovensko o približne sedem percent. Podobne je to na úrovni výrobcov. Koncern VW spadol o 27,7, Stellantis o 29,9, Renault o 21,8, BMW o 19,4, Toyota o 20, Ford o 38,5 a taký Daimler dokonca až o 43 percent! Viac sa tejto téme venujeme v článku ACEA: Z čipovej krízy je čipový ‘mor‘. Predaje áut spadli na úroveň roka 1995!.

Teraz prišiel s ďalšou zlou správou Renault. Francúzska automobilka totiž očakáva, že pokles produkcie v dôsledku nedostatku polovodičov bude omnoho výraznejší, než predpokladala zhruba pred mesiacom. Nový odhad je horší aj v porovnaní s informáciami, ktoré v týchto dňoch naznačili zdroje zo spoločnosti. Automobilka nepriaznivú prognózu uviedla po zverejnení tržieb za 3. štvrťrok.

Renault uviedol, že pre pokračujúci nedostatok čipov by v tomto roku mohol vyrobiť až o 500 000 áut menej. V septembrovej prognóze pritom firma počítala s poklesom produkcie o 220 000 vozidiel. Aj zdroje z Renaultu pred dvomi dňami pre agentúru Reuters uviedli, že oproti septembrovej prognóze bude výpadok vo výrobe vyšší, ich odhad však naznačoval pokles produkcie o 300 000, maximálne o 400 000 áut.

Čína - výroba horčíka Čítajte viac Po čipovej kríze hrozí horčíková! Zastaviť môže do mesiaca celý autopriemysel

Renault taktiež uviedol, že tržby za obdobie od júla do konca septembra dosiahli 8,99 miliardy eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka to predstavuje pokles o 13,4 %. Pokles predaja je však podstatne radikálnejší. Ten sa znížil o 22,3 percenta na 599 027 vozidiel, pričom na európskom trhu predaj áut klesol o 26,3 percenta a na ďalších trhoch o 17,3 %. Pod miernejší pokles tržieb v porovnaní s objemom predaja sa podpísalo zvýšenie cien.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #predaj áut #čipová kríza #nedostatok polovodičov #zdražovanie áut
Články podľa značiek