
Škoda 200 RS mala byť receptom Škody na úspech v motoršporte. Vznikla v roku 1973 a na ten čas išlo o skutočnú „bombu“. V porovnaní so sériovým kupé Škoda 110 R mal okruhový špeciál štvorvalec prevŕtaný až na 1 997 kubických centimetrov a výkon 163 kW. Spolu s odľahčenou karosériou, ktorá používala hliníkové diely, tak kupé dosahovalo maximálnu rýchlosť až 210 km/h. O dobrú stabilitu sa staral motor posunutý o 100 mm vpred ako aj rozšírený rozchod kolies ukrytých v svalnatých blatníkoch. Škoda svoje športové náradie testovala v nasledujúcich dvoch sezónach v domácich súťažiach, ale auto nebolo dosť rýchle na to, aby porážalo konkurentov, najmä Renault Alpine A110.


Rýchly koniec kariéry 200 RS mal však celkom iný dôvod, bola ním zmena pravidiel. A tak na scénu nastúpila v roku 1975 omnoho slávnejšia Škoda 130 RS. Z dvojlitrového kupé vznikli nakoniec len dva exempláre. Na predchodcu športovej ikony, ktorá nakoniec porážala na tratiach aj modely zvučných západných značiek, sa tak pomaly zabudlo. Túto časť športovej histórie Škody sa preto v rámci projektu „Ikony v novom šate“ rozhodol oprášiť Daniel Peter, dizajnér, ktorý pracuje pre Škodu v jej dizajncentre už niekoľko rokov. K „neznámej“ Škode RS 200 má veľmi blízko, pretože počas svojej kariéry sa vypracoval na špecialistu v oblasti športových derivátov.

Navrhol napríklad dizajn verzií Monte Carlo a RS a je tiež autorom dizajnu Octavie WRC, Fabie WRC, Fabie S2000 či dokonca Fabie Rally2 evo. „Pri návrhu som sa snažil zachovať červeno-bielu grafiku, ktorá bola pre 200 RS typická. Vtedy to boli továrenské farby. Do novej podoby som preniesol aj niektoré detaily, ale nechcel som, aby auto na prvý pohľad vyzeralo ako originál,“ hovorí Daniel. „Chcel som, aby bolo vidieť pokrok v tvaroch a aby bolo auto skutočne moderné.“ Podarilo sa. Silueta auta pripomína pôvodnú 200 RS, ktorá mala oproti sériovému kupé 110 R o 150 mm zníženú strechu. Ostro rezané tvary s modernými detailmi ako trojuholníkové LED svetlá, otvor nasávania vzduchu na streche, neobvykle riešené spätné zrkadlá alebo veľký zadný difúzor robia z Danielovej interpretácie moderný superšportiak.
