Pokračovanie článku: Škoda Superb: Vlajková loď z Boleslavi má 20. Občas sa nad ňou zmrákalo

Dvere Twindoor aj prvé kombi

Postupom času Škoda svoju vlajkovú loď modernizovala. Model z roku 2005 priniesol výrazné rozšírenie variability interiéru. Operadlá zadných sedadiel boli po novom delené v pomere 1/3 : 2/3, takže batožinový priestor bolo možné zväčšiť zo 480 až na 945 litrov. Produkcia prvej novodobej generácie modelu Superb v Kvasinách skončila po siedmich rokoch, a to 17. marca 2008. Výrobné linky opustilo celkovo 136 068 exemplárov, pričom okrem závodu v Kvasinách schádzali tieto autá aj z liniek v Číne, na Ukrajine a v Kazachstane. Superb tak dostal druhú šancu. Možno aj preto, že Škodu vyniesol v hierarchii opäť do sveta luxusných áut a zmenil jej imidž východoeurópskej automobilky.

Druhá generácia pôsobila konzervatívnejšie, no... Foto: Škoda-Auto
Škoda Superb Druhá generácia pôsobila konzervatívnejšie, no prišla s originálnymi zadnými dverami Twindoor, ktoré spájali výhody liftbackov a sedanov.
VW Passat - Emden produkcia Čítajte viac ‘Krádež‘ Superbu je potvrdená. Vyrábať ho budú s Passatom v Bratislave

Druhá generácia debutovala v marci 2008 na výstavisku Palexpo pri Ženevskom jazere. Išlo o veľkú zmenu. Dizajn pôsobil o čosi konzervatívnejšie, ale honosnejšie. A aj keď sa rázvor náprav skrátil o 42 mm, dĺžka narástla o 35 mm. Vychytávkou sa stal systém otvárania piatych dverí Twindoor, ktorý spájal prednosti sedanu a liftbacku. Toto riešenie neskôr skopírovalo BMW vo svojom BMW 5 GT. To ale nebol koniec. S približne ročným odstupom nasledovala totiž verzia Combi, z ktorej sa stal absolútny hit. Do svojho kufra dokázala totiž naložiť 633 litrov batožiny. Opäť viac ako konkurenčný Passat Variant.

Druhá generácia bola zároveň štartom verzie... Foto: Škoda Auto
Škoda Superb Combi Druhá generácia bola zároveň štartom verzie Combi, z ktorej sa stal veľký hit. Najmä vďaka kufru s objemom 633 litrov.
Škoda Superb - 2015
Škoda Superb - 2015
+9Škoda Superb - 2015

Rozšírila sa aj bezpečnostná a komfortná výbava. Bi-xenónové svetlá dostali adaptívnu funkciu AFS, 6,5-palcový dotykový infotainment mohol mať integrovaný televízny prijímač a predné sedadlá s elektrickým ovládaním s pamäťovou funkciou už mohli byť nielen vyhrievané, ale aj ventilované. Najsilnejšiu verziu poháňal motor 3,6 VR6 s výkonom 260 koní, ktoré prenášal na všetky štyri kolesá. Na stovku tak 6-valcový Superb šprintoval za 6,5 sekundy a po diaľnici svišťal rýchlosťou 250 km/h. Niet divu, že si vyslúžil prestížne ocenenie „Luxusné auto roka“, ktorým ho v roku 2009 ocenil britský magazín Top Gear.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda Superb
Články podľa značiek