Tretia generácia bola ohrozená
Z druhej generácie Škody Superb sa medzi rokmi 2008 a 2015 predalo viac ako 618 490 kusov. Teda neporovnateľne viac ako z tej prvej. Paradoxne, práve vtedy sa začali šíriť informácie, že kariéra Superbu bude uzavretá. Vlajková loď Škody totiž začala kradnúť zákazníkov samotnému Volkswagenu, a tak sa vo Wolfsburgu rozhodovalo, či má význam, aby prevažne rodinná značka produkovala luxusné auto. Našťastie, Škoda si svoju pozíciu obhájila. Tretia generácia uzrela svetlo sveta vo februári 2015. Superb sa síce vzdal systému Twindoor aj 6-valcových motorov, ale očaril dizajnom z pera Jozefa Kabaňa, ktorý už v tom čase pevne vládol dizajnovému oddeleniu Škody.
Superb opäť podrástol. Aktuálna generácia má až 4 861 mm, a jej rázvor sa natiahol až na 2 841 mm. To je v prvom prípade posun o 23 a v druhom až o 80 mm. To sa prejavilo v interiéri aj v kufri. Kombi, ktoré prišlo súčasne s liftbackom s obrovským výklopným vekom, omráčilo batožinovým priestorom s objemom 660 litrov! Superb III. tiež priniesol boleslavskej vlajkovej lodi adaptívny podvozok DCC, trojzónovú klimatizáciu, 9,2-palcový displej či parkovacieho asistenta. Na cestu si mohol svietiť svetlami Matrix LED. Pod kapotou už ale pracujú len 4-valce. Najvýkonnejšiu verziu poháňa motor 2,0 TSI s výkonom 280 koní. Napriek tomu sa zrýchlenie z 0 na 100 km/h skrátilo na 5,8 sekundy. Nedávny facelift znamenal aj príchod úsporného plug-in hybridu.
Škoda Superb je teda úspešným príbehom. Celkovo zišlo z liniek takmer 1,5 milióna exemplárov všetkých troch generácií. A už sa rodí tá štvrtá. Štart jej produkcie je naplánovaný na rok 2023, a to v bratislavskom závode Volkswagenu, kde sa bude rodiť spolu s novým Passatom Variant. Pravdepodobne ale pôjde o posledný Superb so spaľovacím motorom. Jeho nástupca už prepriahne na elektromotory. Aj preto bude Superb štvrtej generácie skôr veľkou modernizáciou tej súčasnej.