Spoločnosť Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ), ktorá je nástupcom pôvodného spoločného podniku TPCA s Peugeotom a Citroënom, spustila s niekoľkotýždňovým meškaním výrobu modelu Yaris. Pôvodne mala totiž odštartovať už v auguste. Sklz spôsobila pandémia. Závod v Kolíne sa tak stal druhým európskym produkčným miestom pre úradujúce auto roka 2021. Okrem Kolína Toyota vyrába Yaris ešte vo Francúzsku v závode Toyota Motor Manufacturing France (TMMF).
Uvedenie druhého modelu znamená pre spoločnosť TMMCZ významný míľnik, odkedy v januári 2021 prešla kolínska fabrika do úplného vlastníctva koncernu Toyota Motor Europe. Toyota investovala vyše 180 miliónov eur do transformácie závodu na výrobu vozidiel segmentu A a B na báze svojej platformy TNGA-B. Kapacita závodu sa tak rozšírila a zaviedla sa trojzmenná prevádzka, aby bolo možné rozbehnúť výrobu modelu Yaris. V roku 2022 pribudne na linkách nedávno odhalená Toyota Aygo X.
Čítajte viac Toyota bZ4X: Prvá elektrická Toyota ‘tankuje‘ zo slnka a má revolučné riadenie„Za posledné tri roky sme vybudovali nové výrobné priestory, nastavili nové logistické trasy, nainštalovali nové technológie a, čo je najdôležitejšie, v našom závode sme privítali takmer 1 600 nových zamestnancov. Tiež by som sa chcel poďakovať našim vzácnym dodávateľom a externým partnerom v regióne za skvelú spoluprácu a neutíchajúcu podporu,“ uviedol Koreacu Aoki, prezident spoločnosti TMMCZ.
Investícia spoločnosti Toyota do závodu TMMCZ umožní tiež vyrábať hybridné vozidlá. Tento krok je odrazom úspechu Yarisu Hybrid, ktorého predaj predstavuje až 80 % z celkového predajného mixu tohto modelu v Európe. Hybridné elektrické hnacie sústavy pre závody TMMCZ aj TMMF však vznikajú v Poľsku.
Čítajte viac Toyota Aygo X: Mestský ‘rebel‘ je tu. Provokuje bez hybridu„Je to skvelý krok pre budúcnosť spoločnosti TMMCZ, pretože začína vyrábať náš najpredávanejší európsky model. Cieľom spoločnosti Toyota z hľadiska európskeho predaja je dosiahnuť 1,5 milióna predaných vozidiel do roku 2025, pričom Yaris bude hrať kľúčovú úlohu. Zavedenie architektúry TNGA aj hybridných hnacích sústav v závode TMMCZ je v súlade s našou stratégiou v regióne,“ uviedol Marvin Cooke, výkonný viceprezident pre výrobu koncernu Toyota Motor Europe.
V Kolíne vyrobili od roku 2005 už 3,8 milióna áut spolu s Citroënom C1 a Peugeotom 108. V súčasnosti produkuje závod 700 áut denne, ale jeho maximom je až 980 vozidiel. Výroba Yarisu je v porovnaní s pôvodnými trojičkami podstatne komplikovanejšia, pretože obsahuje viac komponentov. Napriek tomu ostali pôvodné výrobné takty zachované.