Renault sa potrebuje ‘nadýchnuť‘. Počas koronakrízy prišiel o 8 miliárd eur

Francúzska automobilka Renault aktuálne nie je v najlepšej kondícii, pandémia jej v roku 2020 spôsobila straty vo výške 8 miliárd eur.

15.11.2021 12:00
Renault - výroba Foto:
Renault v tomto roku kvôli polovodičovej kríze oproti svojmu pôvodnému plánu vyrobí až o pol milióna áut menej.
debata

Aliancia Renault-Nissan nie je práve v dobrej kondícii a prejavilo sa to zásadnejšie už v prvej polovici roku 2020. Problémy boli síce spojené najmä s jej japonskou divíziou, ale ani tú francúzsku neminuli radikálne škrty.

Renault navyše nevstupoval do koronakrízy v najlepšom, hoci má na trhu nové zbrane v podobe Clia a Capturu. Už v máji uplynulého roku vyhlásil, že zníži výrobnú kapacitu o pätinu a zruší viac ako 14 000 pracovných miest. Mnohé naznačuje aj pôžička vo výške piatich miliárd eur, ktorú si v lete roku 2020 automobilka vzala na prekonanie dôsledkov pandémie. To však stačiť nebude.

Ešte minulý rok Renault vyhlasoval, že v rámci ozdravného plánu musí zároveň ušetriť aspoň dve miliardy a hrozí postupné ukončenie výroby niekoľkých nerentabilných modelov. Po roku situácia nie je oveľa lepšia, aj keď ozdravný plán automobilky má celkom jasné kontúry.

Vedenie automobilky musí znižovať náklady ešte viac než plánovalo, aby zjednodušilo organizáciu koncernu a do roku 2025 modernizovalo výrobné portfólio. Vyhlásil to začiatkom novembra jej generálny riaditeľ Luca de Meo pre automobilový magazín Automobilwoche.

Renault - motor 1,5 dCi Čítajte viac Smutné. S naftou končia už aj Francúzi. Prvý to ohlásil Renault

Renault zároveň vo svojej správe o zisku za 3. štvrťrok uviedol, že je blízko k dosiahnutiu cieľa, ktorým je zníženie fixných nákladov o 2 miliardy eur do konca roka, teda o rok skôr, ako pôvodne plánoval. A do roku 2025 chce zredukovať náklady o 3 miliardy eur.

De Meo v Nemecku povedal tiež, že spoločnosť sa stále potrebuje zotaviť zo straty 8 miliárd eur, ktorú utrpela v roku 2020 v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu. „Musíme priviesť Renault späť do lepšieho stavu, aby sme mohli investovať do budúcnosti,“ vyhlásil.

To však nebude celkom jednoduché, pretože francúzska automobilka ešte v októbri oznámila, že jej produkcia sa tento rok zníži o 500 000 áut. To je viac ako dvojnásobok oproti predchádzajúcej prognóze, príčinou je obrovský nedostatok polovodičov. Šéf Renaultu taktiež oznámil, že do 10 rokov bude 20 až 30 percent obratu automobilky pochádzať z netradičných zdrojov, keďže pracuje na tom, aby bola menej závislá od iných firiem.

debata chyba
Viac na túto tému: #Renault #Dacia #predaj áut #polovodičová kríza
Články podľa značiek