Mercedes-Benz čelí ďalšiemu obvineniu z podvodu s emisiami. Úrady ho ale bránia

Nemecká ekologická organizácia Deutsche Umwelthilfe (DUH) obvinila Mercedes-Benz z toho, že nepriznal ďalšie odpojovacie zariadenia antiemisných systémov vo svojich naftových motoroch. Má ich byť až osem,. Z toho šesť ilegálnych. Spolkový úrad pre automobilovú dopravu KBA sa však tentoraz automobilky zastal.

11.11.2021 16:00
debata
Ekológovia z organizácie DUH tvrdia, že našli... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz C - 2021 Ekológovia z organizácie DUH tvrdia, že našli niekoľko ďalších, doteraz neznámych softvérových zariadení, ktoré mali obmedzovať vstrekovanie prísady AdBlue do naftových motorov Mercedesu-Benz.

Škandál Dieselgate, ktorý odštartoval v roku 2015, sa nám síce spája najmä s Volkswagenom, no zasiahol aj ďalšie automobilky. Napríklad Renault alebo Opel. Ani tie sa nevyhli policajným raziám a pokutám. Podobne to bolo s Mercedesom-Benz, ktorý už v roku 2019 dostal v súvislosti s emisiami pokutu 870 miliónov eur a vlani sa dohodol na urovnaní sporu pokutou vo výške 2,8 miliardy dolárov. Zároveň musel povolať do servisu približne 684 000 vozidiel. Zdá sa ale, že kauza s emisnými podvodmi opäť vystrkuje rožky.

Nemecká ekologická organizácia Deutsche Umwelthilfe (DUH) totiž nedávno obvinila nemeckú automobilku, že údajne zatajila ďalšie nelegálne systémy, ktoré mali odpájať antiemisné technológie. Podľa DUH sa to týka Mercedesu-Benz triedy E z roku 2016 s emisnou normou Euro 6, ktorý obsahuje vraj až osem doteraz neznámych zariadení, ktoré v konečnom dôsledku zvyšujú emisie NOx. Autorom správy je Felix Domke, expert na softvér poverený americkou právnou organizáciou Milberg. Práve ten preskúmal odpojovacie zariadenia Mercedesu-Benz E 350 BlueTec 4Matic s naftovým 6-valcom OM624.

Šesť z týchto zariadení má byť podľa neho napojených na SCR katalyzátor, teda na zariadenie znižujúce selektívnu katalytickú redukciu emisie oxidov dusíka. Šesť z nich má byť ilegálnych. Aktivovať sa majú postupne počas životnosti vozidla. To má viesť k zvyšovaniu emisií NOx. „Aj za bežných jazdných okolností vždy aspoň jedno zariadenie aktívne zabraňuje zlepšeniu emisií, a to napriek tomu, že to nie je nevyhnutné alebo potrebné na ochranu motora. Tým dochádza k výraznému obmedzeniu vstrekovania prísady AdBlue, ktorá je nevyhnutná na znižovanie oxidov dusíka v SCR katalyzátore, podobne je potom obmedzená aj recirkulácia výfukových plynov,“ uvádza sa v správe.

Výfuk Čítajte viac VW má problém: Únia chce, aby za Dieselgate odškodnil nielen Nemcov!

Vozidlo malo byť testované v laboratóriu, kde plnilo emisie, no v reálnej premávke vraj prekračovalo deklarované limity až o 500 %. Išlo však o jediný exemplár. Najzaujímavejšia na obvinení je ale reakcia Spolkového úradu pre automobilovú dopravu KBA, ktorý zväčša automobilky nešetrí. Podľa nemeckého magazínu Automobilwoche sa totiž Mercedesu-Benz zastal. V reakcii tvrdí, že tieto zariadenia dobre pozná a že ich nepovažuje za ilegálne. „V správe je uvedených osem odpojovacích zariadení príslušného modelu s dieselovým motorom OM 642. Sme si toho vedomí,“ uviedol hovorca KBA. Už boli skontrolované a zistilo sa, že „nie sú neprípustné“.

Podobne reaguje Mercedes-Benz. „Popísané parametre sú už známe a nemali by byť hodnotené ako neprípustné odpojovacie zariadenia,“ vyjadril sa hovorca automobilky. Pripomeňme, že ekologická organizácia DUH stojí aj za mnohými súdnymi spormi, ktoré v konečnom dôsledku viedli ku kontroverznému zákazu vjazdu starších dieselových áut do centier niektorých nemeckých miest. Je tiež známa bojom proti výrobe a predaju vozidiel typu SUV, ktoré sú podľa nej neekologické a v mestách nebezpečné. Pritom aj v Nemecku sú SUV jasne najpopulárnejším automobilovým segmentom.

ADAC - meranie motorov 2,0 TDI EA 189 po úprave softvéru Čítajte viac Toto môže byť koniec naftových motorov. Hrozí druhá Dieselgate

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #emisie #dieselgate #naftové motory
Články podľa značiek