Greenpeace chce na autá zaviesť novú daň a obmedziť používanie firemných!

Greenpeace v Nemecku požaduje zavedenie ďalšej dane pre nové autá, odvíjala by sa od emisií CO2. Zároveň chce zmeniť zdaňovanie firemných áut.

25.11.2021 16:00
Greenpeace Foto: ,
Greenpeace v Nemecku sa "obul" aj do zdaňovania firemných áut.
debata (25)

Organizácia Greenpeace požaduje od rodiacej sa novej nemeckej vládnej koalície zásadnú zmenu daňovej politiky s cieľom zlepšiť uhlíkovú stopu automobilovej dopravy. Environmentalisti požadujú zavedenie registračnej dane pre nové vozidlá na základe emisií CO2 a zásadnú revíziu pravidiel pre firemné autá.

Greenpeace už nestačí masívna nemecká podpora elektrických áut formou niekoľkotisícových dotácií na ich nákup, najnovšie požadujú, aby boli spaľovacie autá zdaňované novou registračnou daňou v závislosti od množstva vypúšťaných emisií CO2 a aby sa takto získané prostriedky použili aj na dotovanie cien energií pre elektromobily.

Akio Toyoda Čítajte viac Neuveriteľné! Greenpeace považuje Toyotu za ‘špinavú‘ značku

Tí, čo by si kupovali elektromobily by ju neplatili, tí, čo dajú prednosť plug-in hybridom by ju platili len v minimálnej výške a tí, čo by sa predsa len rozhodli pre spaľovacie autá by ju platili podľa množstva vypúšťaných emisií. Čím by boli väčšie, tým vyššia by bola aj nová daň.

Zároveň požadujú okamžité ukončenie „protežovania“ firemných áut zaťažených podľa ekológov nízkou daňou. Tá by mala byť zvýšená na rovnakú úroveň, aká dnes platí pre súkromné vozidlá. Problémom je, že mnohé firmy poskytujú zamestnancom služobné vozidlá aj na súkromné účely za minimálny poplatok a zároveň si ich efektívne odpisujú z daní, rovnako ako aj spotrebované palivo.

Daimler Čítajte viac Mercedes sa postavil ekoaktivistom. S vývojom spaľovacích áut neskončí

Preto je napríklad priemerný výkon firemných áut v Nemecku 160 koní, zatiaľ čo súkromných len 115 koní a tiež tam prevažujú registrácie áut na firmu nad registráciami súkromnými. Ročný nájazd firemných áut používaných na súkromné účely je taktiež dvojnásobný v porovnaní s priemerom súkromných áut.

Ekológovia preto požadujú okamžité zrušenie tohto zamestnaneckého privilégia, pretože silné firemné autá s veľkým nájazdom rozhodne klíme neprospievajú. Podľa nich by malo byť používanie súkromných áut na firemné účely viac regulované, respektíve by sa malo tak daňovo zaťažiť, aby ľudia neboli motivovaní jazdiť firemnými silnými, avšak „špinavými“ autami so spaľovacími motormi (napríklad by si mali platiť náklady na palivo pre súkromné jazdy v plnej výške zo svojich vlastných peňazí). Chcú tiež, aby boli firmy ešte viac motivované pre nákup elektromobilov.

nemecko-130-km-h-clanok W Čítajte viac Nemci zrušenie neobmedzenej rýchlosti zmietli zo stola, pridali sa aj Zelení

Podľa Greenpeace totiž v porovnaní so „súkromníkmi“ nakupujú nemecké firmy oveľa menej elektrických áut. Preto by sa mala pre ne buď zaviesť nejaká kvóta, alebo by sa mali spaľovacie autá nakupované „na firmu“ dodatočne daňovo zaťažiť tak, aby ich nákup prestal byť pre firmu rentabilný. Uvidíme, či niektoré z týchto požiadaviek rodiaca sa nemecká vláda skutočne bude akcpetovať, alebo sa k nim postaví odmietavo.

V jednom prípade už tak totiž urobila – predstavitelia novej koalície oznámili, že obmedzenie maximálnej rýchlosti na nemeckých diaľniciach, kde doteraz žiaden rýchlostný limit neexistuje už „nie je na programe dňa“ napriek tomu, že táto požiadavka v prípade Zelených patrila v rámci predvolebnej kampane k tým dôležitým.

© Autorské práva vyhradené

25 debata chyba
Viac na túto tému: #aktivisti #Greenpeace #environmentalisti #emisie CO2 #zdaňovanie áut
Články podľa značiek