Automobilky aj pneumatikárske koncerny vyvíjajú systémy, ktoré by dokázali udržať v pneumatikách správny tlak alebo aspoň zabrániť jeho úbytku. A ak to zatiaľ pneumatiky nedokážu, sú vybavené systémom varovania pred stratou tlaku. Je to veľmi dôležité najmä kvôli bezpečnosti. Predpísaný tlak v plášti zaručuje správne chovanie vozidla – pri akcelerácii, brzdení či pri prudkej zmene smeru jazdy. Podhustená či prehustená pneumatika jazdné vlastnosti zhoršuje. O to šokujúcejší sa zdá byť nový patent Mercedesu-Benz, ktorého cieľom je náhly úbytok tlaku v plášti. Nazvať by sme to mohli „virtuálnym defektom“. Na čo je to dobré?
Čítajte viac Prvá jazda: Mercedes EQS - ‘elektrický projektil‘ omráči, ale esko z neho nebudeAsi neprekvapí, že v prípade Mercedesu-Benz súvisí novinka s bezpečnosťou. A najmä bezpečnosťou elektromobilov. Ako vieme, tie sú podstatne ťažšie. Napríklad vlajková loď Mercedes-Benz EQS váži 2,6 tony, viac ako off-road triedy G. Je len logické, že pri takýchto hmotnostiach dostávajú zabrať nielen pneumatiky, ale aj brzdová sústava. Tá má síce vďaka rekuperácii o čosi menej práce ako pri bežných autách, ale pri panickom brzdení musí byť i tak dimenzovaná na extrémnu záťaž. A za takýchto okolností nie je vylúčené, že by mohli brzdy zlyhať. Práve virtuálny defekt by mohol prísť na pomoc.
Čítajte viac Mercedes-AMG SL: Veľký návrat ku koreňom. Zatiaľ bez elektrinyMercedes-Benz počíta s tým, že v núdzovej situácii by riadené vypustenie vzduchu z pneumatiky zvýšilo jej styčnú plochu s vozovkou, čím by sa výrazne zvýšil valivý odpor a skrátila brzdná dráha. Pripomína to síce záchranné koleso, ale logiku to dáva. Pochopiteľne, náhle zníženie tlaku by mala pod palcom elektronika v podobe centrálnej riadiacej jednotky a jednotky riadenia tlaku, ktoré vyšlú v kritickej situácii ventilu povel na otvorenie. Mercedes-Benz tvrdí, že systém môže byť užitočný aj pri bežných autách, ale pri elektromobiloch by bol ešte efektívnejší. Najmä preto, že vzhľadom na rekuperáciu sa očakáva, že výkon brzdových systémov elektrických áut sa bude skôr znižovať ako zvyšovať.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQE SUV: Elektrický súrodenec do terénu príde už budúci rok