
Súčasnosť nepraje autám so spaľovacím motorom a v budúcnosti to budú mať ešte ťažšie. Je možné, že emisná norma Euro 7 nad nimi v podstate vynesie rozsudok smrti. To ale znamená, že do minulosti zamieria mnohé ikony, bez ktorých sme si nevedeli európske cesty predstaviť. Ich nástupcov budú poháňať batérie, s čím súvisí aj zmena označenia. Vidíme to už dnes. Nový VW ID.3 je v podstate Golfom budúcnosti. Do súčasného Golfu už preto Volkswagen investovať nebude. Jeho ôsma generácia je s najväčšou pravdepodobnosťou posledná. A podobný osud môže stretnúť aj Škodu Octavia, ktorá je už roky vôbec najpredávanejším modelom českej značky.

Štvrtú generáciu predstavila Škoda v roku 2019. V priebehu času pribudla plug-in hybridná verzia iV. V roku 2023 alebo o rok neskôr ju ešte čaká modernizácia. Bolo by ale naivné si myslieť, že v ponuke pribudne čisto elektrická verzia, alebo že by ju ku koncu desaťročia mala vystriedať nová generácia so spaľovacími motormi. Koncern VW stavil všetko na elektrickú kartu, a tak je najpravdepodobnejšie, že Octavia, ako ju poznáme dnes, je tou poslednou. Vystrieda ju elektromobil s novým označením. A malo by to byť niekedy okolo roku 2026 alebo 2027.

Napokon, sám šéf automobilky Thomas Schäfer potvrdil, že Škoda chystá až tri nové batériové elektromobily, ktoré budú situované pod súčasným Enyaqom. Jeden z nich by mal byť práve novou „Octaviou“. Podľa denníka Salzburger Nachrichten by nový elektrický liftback mal vychádzať z projektu Trinity, čo je de facto projekt ďalšej elektrickej generácie vozidiel koncernu VW. Tie by mali mať väčší dojazd, poskytnúť rýchlejšie nabíjanie a obsahovať aj pokročilé autonómne riadenie. Nie je ale tiež vylúčené, že nástupca Octavie ostane pri platforme MEB a s projektom Trinity bude mať viac spoločné nástupca Superbu.
