VW ID. Buzz: Legenda sa blíži. A bude prvým autonómnym modelom značky

Volkswagen už testuje prototyp ideového nástupcu legendárneho Volkswagenu Microbus. Nepôjde pritom len o ďalší elektromobil v portfóliu značky. Má byť totiž tým najvyspelejším vôbec. A prvým, ktorý dostane autopilota.

30.11.2021 14:00
debata
VW ID. Buzz bude prvým autonómnym Volkswagenom.... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - prototypy 2021 VW ID. Buzz bude prvým autonómnym Volkswagenom. Hoci už absolvoval množstvo testov, má pred sebou ešte veľký kus cesty.

Príchod nástupcu legendárneho Volkswagenu Microbus je priam nekonečný. Začalo sa to už v roku 2001, keď na autosalóne v Detroite predstavila automobilka štúdiu Microbus Concept. Trvalo ďalšiu dekádu, kým sa objavila druhá štúdia na túto tému, tentoraz s názvom Bulli Concept, vybavená čisto elektrickým pohonom. A nasledovali ďalšie dva koncepty – Budd-e z roku 2016 a ID. Buzz z roku 2017. Teraz už ale má ísť naozaj do tuhého. Sériová novinka sa má totiž predstaviť v priebehu budúceho roka. Ako inak, na elektrickej platforme MEB, ktorú poznáme z modelov VW ID.3, ID.4, ale aj zo Škody Enyaq iV či Audi Q4 e-tron.

Volkswagen ID.5 - slovenská premiéra (2021) Čítajte viac VW ID.5: Originálne elektrické SUV-kupé sa predstavilo na Slovensku!

Napriek tomu nepôjde len o ďalší derivát známej techniky. ID Buzz má byť totiž prvým plne autonómnym Volkswagenom schopným poskytovať mobilitu bez vodiča. Aj preto sa na jeho vývoji podieľala divízia úžitkových vozidiel a tiež spoločnosť Argo AI. Práce sú v pokročilom štádiu, takže automobilka usilovne testuje zamaskované predsériové prototypy. Zatiaľ na uzavretom testovacom polygóne mníchovského letiska. Čoskoro má však celý projekt zamieriť do ulíc. Služby autonómnych dodávok by mali byť prostredníctvom divízie VW Moia poskytované v rámci pilotného programu v Hamburgu a Hannoveri a neskôr v Lodýne.

Testy prebiehajú zatiaľ v uzavretom areáli... Foto: Volkswagen
VW ID. Buzz - prototypy 2021 Testy prebiehajú zatiaľ v uzavretom areáli mníchovského letiska.

„Autonómne riadenie má obrovský potenciál pre priemysel,“ uviedol k téme Herbert Diess, šéf koncernu VW. „Domnievame sa, že sa priemysel mobility môže vďaka autonómnemu riadeniu do roku 2030 zdvojnásobiť,“ dodal. Tak rýchlo to však nebude. Hoci sériový ID.Buzz uvidíme už v roku 2022, jeho autonómnu verziu asi až v roku 2025. Je totiž známe, že autonómne riadenie je nesmierne zložitou technológiou. „Svet podceňuje, o akú komplexnú vec ide. Pracujeme na multigeneračnom probléme, na ktorom sa budú podieľať aj naše deti. A možno nebude nikdy úplne vyriešený,“ priznáva Bryan Salesky, šéf Argo AI.

Volkswagen ID.4 GTX (2021) Čítajte viac Test: VW ID.4 GTX - ako jazdí 300 koní s dvomi poháňanými nápravami? Cestu vidí Salesky v spolupráci veľkých automobiliek s technologickými startupmi. Cieľom je vyvinúť „najlepšieho vodiča na svete“. Na to je však potrebná umelá inteligencia, ktorá dokáže správne reagovať na nepredvídateľné situácie, ktoré vznikajú v doprave. Takže najťažšie to budú mať autopiloty v rušných mestách. Očakáva sa, že hoci program autonómnych áut odštartuje Volkswagen praktickou dodávkou, ktorá by mohla slúžiť na autonómnu prepravu osôb aj nákladov, neskôr skúsenosti zužitkuje v osobných autách. V roku 2026 má totiž predstaviť ďalší projekt Trinity, orientovaný práve týmto smerom.
VW ID. Buzz - prototypy 2021
VW ID. Buzz - prototypy 2021
+4VW ID. Buzz - prototypy 2021

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #autonómne riadenie #autopilot #VW ID. Buzz
Články podľa značiek