Tento rok priviedla Tesla na svet dlho avizovanú vrcholovú verziu svojej vlajkovej lode S. Má prívlastok Plaid, tri elektromotory s výkonom 1 022 koní a z 0 na 100 km/h šprintuje za 2,1 sekundy. To je na rodinné auto čosi neuveriteľné. Nehovoriac o maximálnej rýchlosti 322 km/h. Niečo podobné dokážu len hyperšporty z dielne Bugatti alebo Koenigseggu. Asi by ste očakávali, že k takémuto autu „pribalí“ Tesla aj supervýkonné brzdy. Lenže ono to tak nie je. Hoci môže rátať s brzdným účinkom rekuperácie, sériová brzdová sústava v skutočnosti zaostáva za extrémnou dynamikou. Ukázali to viaceré videá, kde majitelia demonštrovali ich limity.
Čítajte viac Tesla S Plaid: Neuveriteľné, toto rodinné auto dá stovku za 2,1 s!O Tesle S Plaid sa začalo dokonca hovoriť ako o jedinom aute, ktoré lepšie akceleruje, ako brzdí. A s pribúdajúcim počtom extrémnych brzdení, napríklad na okruhu, sa jej schopnosti spomaliť len zhoršujú. Tesla tento nedostatok v podstate priznala. Lenže svojským spôsobom. Zrazu sa pre Teslu S Plaid objavili v cenníku príplatkov karbónovo-keramické brzdy CCB s priemerom 410 mm a 6-piestikovými strmeňmi. Tie sú spoľahlivým riešením, pretože nepodliehajú tak rýchlo „vädnutiu“. To, že Tesla „hasí požiar“, dokladuje fakt, že takéto brzdy nemal ani exemplár, s ktorým absolvovala rekordné jazdy na Nurburgringu, a tiež to, že novinku ponúkne až v polovici budúceho roka. Na technickom riešení teda ešte len pracuje.
To sa pri iných extrémnych autách stať nemôže. Tak napríklad Bugatti Chiron má výkon 1 500 alebo 1 600 koní, ale teoreticky brzdí výkonom viac ako 6 000 koní. A to bez toho, aby si zákazníci priplácali. Tu je ďalší problém. Hoci sú výkony brzdovej sústavy S Plaid poddimenzované, americký výrobca elektromobilov si bude za tie vhodné účtovať 20 000 dolárov (17 713 €). Podmienkou budú tiež drahšie 21-palcové disky kolies Arachnid. Zákazníci majú však aj lacnejšiu alternatívu za 16 690 dolárov (14 781 €), ktorú ale ponúka nezávislý úpravca RB Performance Brakes.