VW vyvíja nové technológie podvozkov. Vraj aj pre nový Golf!

Šepkalo sa, že Golf ôsmej generácie má byť posledným. Pohľad do vývoja nových technológií Volkswagenu však naznačuje, že to tak byť nemusí.

08.12.2021 12:00
debata
Nemecká automobilka už testuje nové podvozkové... Foto: Volkswagen
VW - Innovation Day 2021 Nemecká automobilka už testuje nové podvozkové technológie, ktoré zamieria aj do konštrukcie klasických áut. Aj preto napríklad riadenie drive-by-wire overuje značka na Arteone so spaľovacím motorom.

Hoci Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, patrí k najhorlivejším zástancom elektromobilov a svoj koncern vedie k čo najrýchlejšej transformácii na elektrický pohon, vo vývoji je stále viacero technológií, ktoré majú byť určené aj autám na klasických platformách a s klasickými motormi. Vyplýva to z prezentácie technologických noviniek, ktoré značka predstavila v rámci takzvaného Dňa inovácií. Volkswagen sa tu pochválil napríklad novým podvozkom, ktorý bude upravovať tlmenie na základe skenovania vozovky pred vozidlom. A čo je pikantné, túto technológiu netestuje na žiadnom elektromobile, ale na klasickom Volkswagene Arteon. S takýmto podvozkom sa počíta dokonca aj v novom Golfe deviatej generácie, čo je naozaj prekvapením. Mnohí sa totiž domnievali, že končí, a prednosť dostane ID.3, ktorý je akýmsi Golfom budúcnosti.

VW Golf - 2020 Čítajte viac VW Golf: Európsky bestseller v USA končí! Odpustkom je GTI a R

Podobne je to s druhou novou technológiou. Ako uvádza Karsten Schebsdat, šéf vývoja jazdnej dynamiky, pôjde o elektronické riadenie drive-by-wire, ktoré zruší mechanické prepojenie medzi volantom a samotnými kolesami. Nahradí ho kábel spájajúci tradičný ovládací prvok s elektromotorom prevodovky riadenia. Schebsdat tvrdí, že auto bude vďaka tomu reagovať na pokyny rýchlejšia a presnejšie, pričom vodič nestratí ani spätnú väzbu, hoci tá bude generovaná umelo. Tieto technológie majú byť použité nielen v elektromobiloch, ale aj vo vozidlách s klasickou platformou a so spaľovacími motormi. Pre úplnosť dodajme, že ani jedna z nich nie je úplne nová. Skenovanie vozovky má už roky Mercedes-Benz a používa ho aj francúzska značka DS. Riadenie drive-by-wire zas uviedlo na trh pred pár rokmi ako prvé japonské Infinity v sedane Q50, hoci neúspešne, a teraz ho predstavila Toyota v novom elektromobile bZ4X.

VW Golf - 2020 Čítajte viac Je VW Golf na ‘odstrel‘? Ôsma generácia je možno posledná

Schebsdat na Dni inovácií tiež uviedol, že najväčšou výzvou pre budúcnosť bude softvér, pretože autám umožní oveľa lepšie ovplyvniť jazdné vlastnosti, rovnako ako bezpečnosť. Iste tým myslel aj na autonómne riadenie, ktoré už Volkswagen testuje na novom ID. Buzz, ideovom nástupcovi VW Transporter. Čo sa týka elektromobilov, chce Volkswagen predĺžiť dojazd elektrických áut znížením ich hmotnosti. Schebsdat priznáva, že je to tvrdý oriešok, ktorý bude musieť byť rozlusknutý na iných frontoch ako len vývojom samotných batérií. Mieri tým k odľahčeniu iných častí elektromobilov, napríklad ich karosérií, ktoré by mohli vznikať z nových ultraľahkých materiálov a novými technologickými postupmi. Elektromobily by tak mali nielen väčší dojazd, ale aj lepšiu dynamiku a nižšiu cenu, pretože by vystačili s nižšou kapacitou drahých akumulátorov.

Škoda - sklad áut Čítajte viac JATO Dynamics: Najpredávanejšie autá EÚ v októbri? Golf nemá ani na prvú desiatku!

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW Golf
Články podľa značiek