
Volkswagen Amarok bol pre wolfsburskú značku experimentom. A vcelku úspešným, ak to porovnáme napríklad s Mercedesom-Benz, ktorý sa snažil vstúpiť do vôd pikapov triedou X. Bolo to fiasko, a tak sa pikap s hviezdou po dvoch rokoch potichu vytratil z cenníkov. Zato Amarok, predstavený v roku 2010, si dokázal nájsť počas dekády 800 000 zákazníkov. Jeho popularita stúpla najmä po modernizácii v roku 2016, ale hlavne po roku 2018, keď sa automobilka rozhodla pridať pod jeho kapotu silný naftový motor 3,0 V6 TDI. V tom čase už ale mal Volkswagen uzavretú dohodu s koncernom Ford, ktorá zmení aj budúcnosť Amaroku. Pomáhať si budú na rôznych frontoch.

Volkswagen dá k dispozícii Fordu elektrickú platformu MEB, z ktorej vznikne viacero batériových Fordov a, naopak, Ford sa s Volkswagenom podelí o to, čo vie robiť najlepšie na svete – pikapy. Ford F-150 je svetový bestseller a v triede menších pikapov je zas kráľom Ford Ranger, aspoň v Európe. Práve ten sa stane základom pre novú generáciu Amaroku. Pre nemeckú značku to bude znamenať nižšie vývojové náklady, čo príde vhod najmä v čase masívnych investícií do elektromobility, a nepochybne aj istotu, že nový Amarok bude naozaj dobrým pikapom. Volkswagen však urobí všetko pre to, aby sme si ho s Rangerom nemýlili.

Naznačujú to aj prvé oficiálne skice, mimochodom, mimoriadne efektné. Líšiť sa bude viac, ako býva pri úžitkových súrodencoch zvykom. Amarok dostane úplne odlišnú masku s typickými svetlami aktuálnych Volkswagenov, nový nárazník, kapotu a dokonca blatníky s hranatejším výrezom, než aké má Ranger. Luxusom v kabíne má konkurovať moderným SUV. Amarok tak môže počítať s infotainmentom s 12,1-palcovým displejom. Ako vidieť odlišne riešená bude stredová konzola aj volant. Pod kapotou by sa mali objaviť výlučne naftové motory – 4-valec s jedným alebo dvoma turbodúchadlami a 6-valec, pravdepodobne z dielne Volkswagenu.

K dispozícii budú 6-stupňové manuálne prevodovky, prípadne 10-stupňový automat. Nechýba ani redukčný prevod a, samozrejme, pohon oboch náprav vrátane permanentného. Na bližšie informácie si budeme musieť ešte počkať. Nemalo by to byť ale dlho, hoci predaj odštartuje až koncom budúceho roka. Zmení sa aj miesto výroby. Doteraz vznikal Amarok v nemeckom Hanoveri. Tento závod sa však preorientuje na produkciu elektromobilov. A tak jeho produkciu zabezpečí závod Fordu v Juhoafrickej republike v továrni Silverton. Vozidlá pre Južnú Ameriku budú zas schádzať z montážnych liniek argentínskeho závodu v Pacheco. Výrobu súčasného Amaroku pre Európu zastavil Volkswagen už vlani.