VW Amarok: Prezlečený ‘Ranger‘ na prvých skiciach. Vyzerá efektne

Po predstavení nového pikapu Ford Ranger bolo len otázkou času, kedy začne vykladať karty aj Volkswagen. Nový Amarok bude totiž jeho dvojčaťom.

09.12.2021 18:00
debata (1)
Nový Amarok bude síce zdieľať základy nového... Foto: Volkswagen
VW Amarok - skice 2021 Nový Amarok bude síce zdieľať základy nového Fordu Ranger, dizajnovo sa ale od neho výrazne odlíši. Vidieť to na celej prednej časti pripomínajúcej SUV značky VW a dokonca na „hranatých“ blatníkoch.

Volkswagen Amarok bol pre wolfsburskú značku experimentom. A vcelku úspešným, ak to porovnáme napríklad s Mercedesom-Benz, ktorý sa snažil vstúpiť do vôd pikapov triedou X. Bolo to fiasko, a tak sa pikap s hviezdou po dvoch rokoch potichu vytratil z cenníkov. Zato Amarok, predstavený v roku 2010, si dokázal nájsť počas dekády 800 000 zákazníkov. Jeho popularita stúpla najmä po modernizácii v roku 2016, ale hlavne po roku 2018, keď sa automobilka rozhodla pridať pod jeho kapotu silný naftový motor 3,0 V6 TDI. V tom čase už ale mal Volkswagen uzavretú dohodu s koncernom Ford, ktorá zmení aj budúcnosť Amaroku. Pomáhať si budú na rôznych frontoch.

Ford Ranger - 2022 Čítajte viac Ford Ranger: Štvrtá generácia stavila len na naftu. Hviezdou bude diesel V6!

Volkswagen dá k dispozícii Fordu elektrickú platformu MEB, z ktorej vznikne viacero batériových Fordov a, naopak, Ford sa s Volkswagenom podelí o to, čo vie robiť najlepšie na svete – pikapy. Ford F-150 je svetový bestseller a v triede menších pikapov je zas kráľom Ford Ranger, aspoň v Európe. Práve ten sa stane základom pre novú generáciu Amaroku. Pre nemeckú značku to bude znamenať nižšie vývojové náklady, čo príde vhod najmä v čase masívnych investícií do elektromobility, a nepochybne aj istotu, že nový Amarok bude naozaj dobrým pikapom. Volkswagen však urobí všetko pre to, aby sme si ho s Rangerom nemýlili.

Aj interiér prinesie viacero rozdielov.... Foto: Volkswagen
VW Amarok - skice 2021 Aj interiér prinesie viacero rozdielov. Napríklad odlišný tvar stredovej konzoly, iný volant aj iné sedadlá. Amarok bude chcieť priniesť komfort SUV.

Naznačujú to aj prvé oficiálne skice, mimochodom, mimoriadne efektné. Líšiť sa bude viac, ako býva pri úžitkových súrodencoch zvykom. Amarok dostane úplne odlišnú masku s typickými svetlami aktuálnych Volkswagenov, nový nárazník, kapotu a dokonca blatníky s hranatejším výrezom, než aké má Ranger. Luxusom v kabíne má konkurovať moderným SUV. Amarok tak môže počítať s infotainmentom s 12,1-palcovým displejom. Ako vidieť odlišne riešená bude stredová konzola aj volant. Pod kapotou by sa mali objaviť výlučne naftové motory – 4-valec s jedným alebo dvoma turbodúchadlami a 6-valec, pravdepodobne z dielne Volkswagenu.

Volkswagen Amarok skica Čítajte viac VW Amarok: Nový pikap bude z Fordu Ranger. Mýliť si ich nemáme

K dispozícii budú 6-stupňové manuálne prevodovky, prípadne 10-stupňový automat. Nechýba ani redukčný prevod a, samozrejme, pohon oboch náprav vrátane permanentného. Na bližšie informácie si budeme musieť ešte počkať. Nemalo by to byť ale dlho, hoci predaj odštartuje až koncom budúceho roka. Zmení sa aj miesto výroby. Doteraz vznikal Amarok v nemeckom Hanoveri. Tento závod sa však preorientuje na produkciu elektromobilov. A tak jeho produkciu zabezpečí závod Fordu v Juhoafrickej republike v továrni Silverton. Vozidlá pre Južnú Ameriku budú zas schádzať z montážnych liniek argentínskeho závodu v Pacheco. Výrobu súčasného Amaroku pre Európu zastavil Volkswagen už vlani.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Ford #VW #Ford Ranger #VW Amarok
Články podľa značiek