
Tatra 613–4 Electronic vznikla v čase, keď ešte Tatra dúfala, že by mohla konkurovať luxusným západným značkám, i keď konštrukciou z prelomu 60-tych a 70-tych rokov. Vychádzala z predĺženej verzie T613–4 Mi-Long, no v jej výbave sa na ten čas objavili neuveriteľne moderné prvky. Debutovala v roku 1993 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. V rámci základnej výbavy dostala do vienka elektricky ovládané elektrochromatické spätné zrkadlá, ostrekovače svetlometov, sklenené strešné okno a tretie brzdové svetlo integrované do vnútorného ionizéra vzduchu. Nechýbali ani špecifické 16-palcové zliatinové disky.

Najväčšie tajomstvo však ukrývala verzia Electronic v luxusnom interiéri. Na rozdiel od štandardných šesťstotrinástiek obsahoval prístrojový panel elektronické ukazovatele stavu paliva a teploty motora, systém informatívnych a varovných kontroliek, jeden jednoriadkový a jeden dvojriadkový textový displej. Kontrolky boli zaradené buď do skupiny informatívnej alebo varovnej. Diagnostika upozornila vodiča rozsvietením nápisu SERVICE, napríklad, v prípade potreby doliatia kvapaliny do ostrekovačov či vypálenej žiarovky. Diagnostika však obsahovala napríklad aj kontrolu brzdového obloženia, stavu brzdovej kvapaliny alebo oleja. Ak to bolo potrebné, rozsvietil sa nápis STOP.

Skutočná vychytávka ale spočívala v čomsi inom. Ku každej ikone bolo priradené hlasové upozornenie. Ženský hlas vás tiež vyzval, aby ste si zapli bezpečnostné pásy, upozornil vás na nebezpečenstvo námrazy alebo na to, že v nádrži máte zásobu paliva už len na 10 km. Všetko to pracovalo pomocou trojice počítačov, ktoré komunikovali cez zbernicu dát CAN Bus. Jeden z počítačov zaisťoval práve hlasový výstup. Na elektronickej výbave spolupracovali s Tatrou firmy ako Datamer a Bazala Automotive Engineering. Interiér bol ponúkaný výhradne s celokoženým čalúnením, vyhrievanými sedadlami, drevenými dekoráciami, manuálnou klimatizáciou či nezávislým kúrením Eberspächer.

Niektoré exempláre mali chladničku, elegantne umiestnenú uprostred zadného sedadla, kde plnila zároveň funkciu lakťovej opierky. Tatra bola schopná vybaviť T613 Electronic tiež farebným televízorom, CD prehrávačom, prehrávačom videokaziet (VHS) či telefónom. To všetko si mohla posádka užívať pri dynamickej jazde. Tatru 613 Mi-Long totiž poháňal vzadu uložený vzduchom chladený motor 3,5 V8 so vstrekovaním paliva a výkonom 148 kW. S ním dosahovala maximálnu rýchlosť 190 km/h. Ani to všetko však nestačilo na úspech. Electronic nedokázal prekročiť tieň morálne zastaranej konštrukcie bez automatickej prevodovky, ABS alebo bez airbagov – vtedy už povinnej výbavy luxusných áut najvyššej triedy.
Zákazníkmi sa stali najmä vtedajšie ministerstvá. Aj preto vzniklo iba 17 exemplárov. To čo však bola vtedy nevýhoda, môže byť dnes výhodou. Najmä ak máte o takýto vzácny yountimer záujem. A jeden je naozaj na predaj. Ide o model vyrobený v roku 1993 so šedou metalízou a spomínanými vychytávkami. Najazdených má vraj len 163 947 km, čo sa zdá dosť málo, ak si predstavíme, že tieto autá si odkrútili roky v štátnych službách. Nie je to rozhodne lacný kúsok. Majiteľ, ktorý T613 Mi-Long Electronic predáva, si ju po rokoch cení na 2 900 000 českých korún, čo predstavuje približne 113 000 eur. To je dosť na moderný Mercedes-Benz, BMW či dokonca Porsche.