
Doterajší predseda predstavenstva automobilky Škoda Thomas Schäfer opúšťa svoj post. Pritom sa do kresla šéfa posadil len v auguste 2020. To znamená, že na pozícii nezotrval ani rok a pol. Už jeho príchod bol sprevádzaný kontroverziami, keďže vystriedal Bernharda Maiera, asi najúspešnejšieho šéfa českej automobilky v posledných rokoch. Počas jeho vedenia, od roku 2015, uviedla Škoda na trh modely Kodiaq, Karoq, Kamiq, Scala, štvrtú generáciu Octavie a vyvinula nový elektromobil Enyaq iV.
Za Maiera dosiahla Škoda tiež rekordnú produkciu. Zákazníkom dodala ešte v roku 2019 približne 1,24 milióna kusov vozidiel. Z toho rekordných 910 000 bolo vyrobených v českých závodoch. Obrat Škody vzrástol v tom istom roku na 19,8 miliardy eur, teda o nemalých 15 %, a prevádzkový zisk na 1,7 miliardy eur. To všetko v ťažkých časoch investícií do elektromobility a digitalizácie. Maier bol pritom na rozdiel od Schäfera horlivým zástancom záujmov českej značky v koncerne Volkswagen a nesúhlasil s jej smerovaním k menej solventným zákazníkom.

O to viac boli v Mladej Boleslavi prekvapení Maierovým odchodom a možno ešte prekvapenejší zo Schäfera, ktorý prišiel do českej značky z postu riaditeľa juhoafrického zastúpenia Volkswagenu s pôsobnosťou pre celý subsaharský región. Schäfer bol viac naklonený snahe Wolfsburgu urobiť zo Škody značku, ktorá nebude tak tvrdo konkurovať Volkswagenu. A to asi v centrále ocenili, pretože Schäfer ide na lepšie. Od augusta bude šéfom Volkswagenu. Vo funkcii vystrieda doterajšieho Ralfa Brandstättera, ktorý od augusta prevezme aktivity Volkswagenu v Číne. Meno nástupcu Schäfera v Škode nie je známe.

Zmeny dozorná rada koncernu vysvetlila nevyhnutnosťou zefektívniť chod spoločnosti tak, aby bola pripravená na výzvy nadchádzajúcich rokov, čo je predovšetkým elektrifikácia áut a digitalizácia. Koncernový riaditeľ Herbert Diess, ktorý je v poslednom čase pod tlakom pre nezhody s vplyvnou závodnou radou koncernu za príliš nástojčivý prechod k elektromobilom, a ktorý mal Čínu na starosti, vo funkcii zostáva. Príde ale o časť právomocí, okrem iného aj v prospech Brandstättera, ktorý sa zároveň stane členom predstavenstva koncernu.
Do predstavenstva nemeckej automobilovej skupiny navyše od februára nastúpi Hildegarda Wortmannová, ktorá od Diessa prevezme zodpovednosť za odbyt. Wortmannová je teraz šéfkou odbytu v divízii na výrobu luxusných vozidiel Audi. Členkou predstavenstva sa od februára stane aj Hauke Starsová, jej zodpovednosťou budú informačné technológie. Význam tohto odvetvia sa podľa koncernu plne prejavil najmä počas pandémie Covid-19.