Stephan Winkelmann je špičkový manažér koncernu Volkswagen. Do nebies pozdvihol príjmy Lamborghini a neskôr, ako šéf Bugatti, aj zisky molsheimskej značky. Lenže so šéfom koncernu VW Herbertom Diessom nezdieľa bezuzdnú dôveru k elektrifikácii superšportov. Vždy tvrdil, že zákazníci Bugatti nie sú na čisté elektromobily zatiaľ pripravení a ani samotná značka nebude schopná postaviť v dohľadnej dobe elektrické auto takých kvalít, aké má súčasný Chiron.
Čítajte viac Tak toto je objav roka. ‘Lambo‘ snov stálo v kôlni 30 rokovLenže ako vieme, budúcnosť Bugatti má byť zviazaná s chorvátskym Rimacom, výrobcom elektrických hyperšportov. A tak sa Winkelmann vrátil späť do Sant Agaty. Lambo síce elektrifikácia neminie, dokonca pripravuje čisté elektromobily, ale autá so spaľovacími motormi bude vyrábať dlhšie ako Bugatti. Winkelmann najnovšie vysvetlil, ako by to malo v budúcnosti vyzerať. A najmä dúfa, že spaľovacie motory udrží pri živote najdlhšie, ako sa bude dať, dokonca verí, že by mohli mať budúcnosť.
Podľa neho privedie Lamborghini prvý čistý elektromobil na svet najskôr okolo roku 2027. Zatiaľ by malo Lambo predstaviť nástupcov Aventadora a Huracánu s hybridnými motormi a portfólio doplniť o celkom nový model. Winkelmann síce nespresnil, o čo má ísť, ale má byť univerzálnejší ako dva superšporty. A to napriek dvojici dverí. Zároveň šéf Lamborghini pre Yahoo Finance naznačil, že spaľovacie motory by bolo možné udržať pri živote vďaka syntetickým palivám, tak ako to robí de facto sesterské Porsche.
Čítajte viac Ferrari či ‘Lambo‘ chcú výnimku zo zákazu spaľovacích motorov. Potvrdil to minister„Legislatívci rozhodnú, čo nám dovolia robiť po roku 2030. Na druhej strane veríme, že to bude príležitosť pre syntetické palivá, ktoré sú uhlíkovo neutrálne a bude ich možné vyrábať v dostatočnom množstve, aby mohli poháňať naše autá. Toto je smer, v ktorom si chceme nechať otvorené dvere,“ vysvetlil Winkelmann. Bližšie informácie o smerovaní firmy však v dohľadnom čase očakávať nemáme, jednoducho preto, že zatiaľ nikto nevie, čo sa bude diať. Ale ak sa e-palivá presadia vo Formule 1, mohli by fungovať aj na ceste.