Európsky automobilový priemysel sa stal príliš závislým od Ázie a iných častí sveta, pokiaľ ide o batériové články a ďalšie životne dôležité komponenty, uviedol, uviedol končiaci šéf dozornej koncernu Bosch Franz Fehrenbach v rozhovore pre Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Okrem iného povedal, že batériové články a automobilové čipy sa stali dvoma najdôležitejšími komponentmi na podporu rastúceho európskeho sektora elektrických vozidiel – no automobilky nemali inú možnosť, ako sa spoliehať na dodávky z Ázie, aspoň pokiaľ sa nezvýšia európske výrobné kapacity.
Čítajte viac InoBat sa vo Voderadoch rozbieha. Kúpil špičkovú batériovú linku„Stali sme sa príliš závislí od iných regiónov a je potrebná zmena kurzu,“ povedal Fehrenbach a doplnil, že „to nie je chyba politiky, ale súvisí to s optimalizáciou nákladov v dodávateľskom reťazci“.
Fehrenbachove varovania prišli len niekoľko mesiacov po tom, čo Bosch odhalil plány ponúknuť svetovým výrobcom batérií „centrálne miesto“ pre dodávky potrebných technológií a zariadení na výrobu batérií, ktoré by podľa spoločnosti mohlo do roku 2025 dosiahnuť ročný obrat približne 250 miliónov eur (213 miliónov libier).
Spoločnosť Bosch tiež investuje približne 70 miliónov eur do spustenia plnohodnotnej výroby druhej generácie svojich 48V lítium-iónových batérií pre hybridné automobily vo svojom závode v Eisenachu v Nemecku. Navyše Bosch otvoril tento rok závod na výrobu čipov v Nemecku. Táto investícia vo výške 1 miliardy eur bola doteraz najväčšou v histórii koncernu.
Bosch sa však možno v tomto prípade už len snaží dobehnúť vlak, ktorý sa rozbehol už skôr. Plány na výstavbu šiestich veľkých batériových tovární koncernom VW sú známe už niekoľko mesiacov a pred niečo viac než rokom vznikla aj spoločnosť Automotive Cells Company. Práve to by mal byť európsky batériový megakoncern.
Čítajte viac Storedot: V Izraeli vyvíjajú samoopraviteľné batériePôvodnými zakladateľmi tohto projektu sú Stellantis a TotalEnergies, v septembri tohto roku sa k nim pridal aj nemecký Daimler. Ten do neho postupne investuje minimálne miliardu eur. Cieľom partnerstva je vyvinúť články a batériové moduly a „pomôcť zabezpečiť, aby Európa zostala v centre automobilového priemyslu – a to dokonca aj v ére dominancie elektrickej energie“, uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Daimleru Ola Källenius.
Koncern plánuje osem veľkých závodov na batérie vrátane jedného v USA a štyroch v Európe s existujúcimi partnermi a jedným novým nemenovaným partnerom s kapacitou najmenej 200 gigawatthodín (GWh).