Geely Homtruck: Číňania predstavili kamión budúcnosti

Revolúcia v kamiónovej doprave akosi neprichádza. Starý dobrý diesel je totiž zatiaľ nenahraditeľný. V budúcnosti to ale môže byť inak. Myslí si to aj čínske Geely. Jeho Homtruck spája pohodlie na úrovni karavanov s ekologickým pohonom.

14.12.2021 14:00
debata
Ťahač Geely Homtruck umožňuje využiť viacero... Foto: Geely
Geely Homtruck - ekologický kamión Ťahač Geely Homtruck umožňuje využiť viacero druhov ekologických pohonov. Od batériového cez palivové články až po hybridný s predlžovačom dojazdu.

Zdá sa, že naftový pohon v kamiónovej doprave je zatiaľ nenahraditeľný. Najmä ak hovoríme o nákladoch, ktoré sú v doprave absolútne kľúčové. Batériové či vodíkové ťahače síce už existujú, ale ich prevádzka je obmedzená. Realitou nie je roky sľubovaná Tesla Semi ani Nikola One. A pár batériových či vodíkových nákladných vozidiel od Volva, Daimleru, Toyoty alebo Hyundaia v blízkej dobe na prevahe klasických kamiónov nič nezmenia. To ale neznamená, že na budúcnosť sa pripravovať netreba. Robí to napríklad aj čínska spoločnosť Geely, ktorá nedávno predstavila svoj najnovší príspevok k ekologickej nákladnej doprave budúcnosti.

Futuricum - rekord elektrického kamióna Čítajte viac Elektrický kamión prešiel 1 099 km bez nabíjania. Zhltne batérie pre 10 elektromobilov

V spolupráci s divíziou Farizon Auto vyvinula ťahač Homtruck, ktorý je výnimočný tým, že jeho platforma umožňuje využiť viacero druhov pohonov. A to je dobré, pretože každý je vhodný pre iný druh prevádzky. Homtruck je navrhnutý tak, aby mohol byť čisto batériovým kamiónom, plug-in hybridom so spaľovacím motorom vo funkcii generátora, ale aj vodíkovým kamiónom s metanolovými palivovými článkami. Do technológie batérií napájaných metanolom investuje Geely už niekoľko rokov a niektoré jeho modely ju už aj využívajú. Výhodou má byť aj fakt, že batérie tohto vozidla bude možné ľahko vymieňať.

Špičková aerodynamike padli za obeť aj klasické... Foto: Geely
Geely Homtruck - ekologický kamión Špičková aerodynamike padli za obeť aj klasické spätné zrkadlá. Nahradili ich kamery a displeje v interiéri.

Zákazníci si tak budú môcť vybrať riešenie, ktoré bude pre nich optimálne. Pri batériovej verzii Geely dokonca počíta s akumulátormi s pevným elektrolytom od spoločnosti QuantumScape, ktoré sú považované za batérie budúcnosti. Majú mať vyššiu energetickú hustotu a schopnosť nabíjať sa rýchlejšie ako súčasné li-ion akumulátory. To by znamenalo dlhší dojazd a menšie prestoje. Aby bola efektivita ekologických pohonov čo najvyššia, Geely sa zameralo aj na aerodynamiku. celá súprava tak dosahuje koeficient odporu vzduchu len Cx 0,351, čo je vo svete kamiónov nevídané.

Scania - autonómne nákladné autá Čítajte viac Scania štartuje reálne testy autonómnych nákladných áut O pohodlie vodiča sa stará luxusná kabína, ktorá nemá ďaleko od komfortných karavanov. Nechýba malá kuchynka, sprcha, chladnička, práčka ani pohodlné lôžko. Tieto prvky prídu vhod, keďže Homtruck počíta s autonómnym riadením, aspoň na bezpečných úsekoch diaľnic. Úplnú autonómiu by mohol dosiahnuť v roku 2030. Divízia Farizon Auto plánuje Homtruck uviesť na trh v roku 2024. „Tento produkt je navrhnutý a vyvinutý s ohľadom na globálny trh,“ konštatoval Mike Fan, šéf Farizon Auto. Spoločnosť sa podľa neho s novým vozidlom zameria na Európu, Južnú Kóreu, Japonsko a Severnú Ameriku, teda na regióny s najprísnejšími emisnými normami.
Geely Homtruck - ekologický kamión
Geely Homtruck - ekologický kamión
+4Geely Homtruck - ekologický kamión

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #kamión #Geely #Geely Homtruck
Články podľa značiek