
Zdá sa, že naftový pohon v kamiónovej doprave je zatiaľ nenahraditeľný. Najmä ak hovoríme o nákladoch, ktoré sú v doprave absolútne kľúčové. Batériové či vodíkové ťahače síce už existujú, ale ich prevádzka je obmedzená. Realitou nie je roky sľubovaná Tesla Semi ani Nikola One. A pár batériových či vodíkových nákladných vozidiel od Volva, Daimleru, Toyoty alebo Hyundaia v blízkej dobe na prevahe klasických kamiónov nič nezmenia. To ale neznamená, že na budúcnosť sa pripravovať netreba. Robí to napríklad aj čínska spoločnosť Geely, ktorá nedávno predstavila svoj najnovší príspevok k ekologickej nákladnej doprave budúcnosti.

V spolupráci s divíziou Farizon Auto vyvinula ťahač Homtruck, ktorý je výnimočný tým, že jeho platforma umožňuje využiť viacero druhov pohonov. A to je dobré, pretože každý je vhodný pre iný druh prevádzky. Homtruck je navrhnutý tak, aby mohol byť čisto batériovým kamiónom, plug-in hybridom so spaľovacím motorom vo funkcii generátora, ale aj vodíkovým kamiónom s metanolovými palivovými článkami. Do technológie batérií napájaných metanolom investuje Geely už niekoľko rokov a niektoré jeho modely ju už aj využívajú. Výhodou má byť aj fakt, že batérie tohto vozidla bude možné ľahko vymieňať.

Zákazníci si tak budú môcť vybrať riešenie, ktoré bude pre nich optimálne. Pri batériovej verzii Geely dokonca počíta s akumulátormi s pevným elektrolytom od spoločnosti QuantumScape, ktoré sú považované za batérie budúcnosti. Majú mať vyššiu energetickú hustotu a schopnosť nabíjať sa rýchlejšie ako súčasné li-ion akumulátory. To by znamenalo dlhší dojazd a menšie prestoje. Aby bola efektivita ekologických pohonov čo najvyššia, Geely sa zameralo aj na aerodynamiku. celá súprava tak dosahuje koeficient odporu vzduchu len Cx 0,351, čo je vo svete kamiónov nevídané.
