
Systém autonómneho riadenia napreduje v posledných rokoch neuveriteľným tempom. Keďže však v premávke existuje množstvo nepredvídateľných situácií, na ktoré nemusí automatizované riadenie zareagovať správne, je legislatíva pri využívaní schopností autopilotov veľmi obozretná. Jednoducho, autá vybavené semi-autonómnym riadením zvládajú v skutočnosti viac, než je im na cestách povolené. Aspoň v Európe, kde je legislatívny rámec prísnejší, než v USA. Teraz ale došlo k prelomu.

Mercedesu-Benz sa totiž podarilo získať od nemeckého úradu pre motorové vozidlá (KBA) povolenie na využitie systému Drive Pilot vo vrcholových modeloch tried S a EQS. Ten dosahuje na stupnici autonómneho riadenia SAE stupeň 3, čo znamená, že vodič sa za určitých okolností nemusí venovať riadeniu. Rámec využitia je ale obmedzený na nemecké cesty a výlučne do rýchlosti 60 km/h. Automobilka uvádza, že vodič bude môcť v režime autonómneho riadenia sledovať filmy, prezerať internet alebo písať e-maily.

Mercedes-Benz odhaduje, že v Nemecku je približne 13 100 km diaľnic, kde by mohol byť autopilot bezpečne využívaný. Stuttgart sa pokúša rozšíriť povolenie aj pre ďalšie krajiny a trhy, najmä v USA a v Číne. Systém Drive Pilot na úrovni SAE 3 bude zákazníkom Mercedesu-Benz dostupný od polovice budúceho roka, pravdepodobne formou platenej softvérovej aktualizácie. Tým získa Mercedes-Benz náskok pred Teslou, ktorá nemá autonómne funkcie svojho autopilota na úrovni SAE 3 v Európe schválené.
