Škoda Enyaq Coupé iV: Nové športové SUV má byť majstrom aerodynamiky

Druhý čistý elektromobil na platforme MEB predstaví Škoda presne 31. januára. Už teraz tu však máme avízo. Pôjde o kupé verziu známeho Enyaqu iV.

16.12.2021 20:00
debata (1)
Športová silueta kabíny Enyaqu Coupé iV bude... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé iV - 2021 Športová silueta kabíny Enyaqu Coupé iV bude stáť za lepšou aerodynamikou a dlhším dojazdom. Ten vzrastie v porovnaní s klasickým Enyaqom približne o 15 km.

Škoda už síce má na trhu SUV-kupé, ale len na tom čínskom, dokonca dva. V ríši stredu totiž predáva Kodiaq GT a Kamiq GT. Európa prichádza na rad až teraz. Filozofia je však iná. Prvý európsky model tejto triedy bude čisto elektrický. Aj preto neponesie prívlastok GT. Ako vieme, pôjde o dlho avizovaný druhý karosársky variant Enyaqu iV, na ktorý má Škoda už viac ako 70 000 objednávok. Dostane názov Enyaq Coupé iV. Na finálny dizajn si budeme musieť ešte počkať, ale Škoda nám už dávnejšie ukázala novinku v podobe maskovaných prototypov počas testov a teraz pridáva video.

Škoda Enyaq Coupé iV - 2021 Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé iV: Elektrická novinka sa už predvádza v kamufláži

To odhaľuje aerodynamickú siluetu kabíny. A nejde len o hru. Nové SUV-kupé bude v tomto smere skutočným majstrom. Dlhé hodiny v aerodynamickom tuneli sa skončili fantasticky nízkym koeficientom čelného odporu vzduchu Cd 0,234. Aj vďaka novému spojleru na hrane veka batožinového priestoru. Je tiež zrejmé, že aj Enyaq Coupé bude môcť byť vybavený efektnou kryštalickou maskou podsvietenou 131 diódami. Sympatické je, že športový akcent nepôjde na úkor úžitkových vlastností. Rozmery ostanú totiž takmer identické. Na dĺžku bude mať SUV-kupé 4 653 mm a na výšku 1 621.

Video

Podobne to bude s rázvorom náprav 2 765 mm a šírkou 1 879 mm. Na zmenu proporcií doplatí len kufor. No i tak pôjde o veľmi slušných 570 litrov, iba o 15 menej, ako má klasický Enyaq iV. Aj technicky bude Coupé veľmi blízke svojim známym súrodencom. Zákazníci budú mať na výber dva batériové pakety a pohon zadných alebo všetkých kolies. Základná verzia iV 60 ponúkne 62 kWh (58 kWh využiteľných) a elektromotor s výkonom 132 kW, ktorý bude poháňať zadnú nápravu. Prevedenie iV 80 má takisto pohon zadných kolies, ale výkon 150 kW a kapacitu 82 kWh (77 kWh využiteľných).

Škoda Enyaq iV - losí test 2021 Čítajte viac Škoda Enyaq iV: Elektrické SUV zlyhalo v losom teste. Je horšie ako ID.4

Práve táto verzia bude mať dojazd 535 kilometrov na jedno nabitie, čo je o 15 viac v porovnaní s Enyaqom iV. Dôvodom je práve lepšia aerodynamika. Ešte vyššie sa usadí Enyaq Coupé iV 80× s pohonom všetkých kolies, ktorý využije väčší z batériových paketov, ale dvojica jeho elektromotorov mu poskytne 195 kW. Maximálna rýchlosť bude však stále obmedzená na 160 km/h. No a potom je tu vrchol, ktorý predstavuje verzia Enyaq Coupé RS iV s výkonom zvýšeným až na 225 kW. Výhodou verzie kupé bude štandardná podpora nabíjania s výkonom 125 kW. Svetovú premiéru plánuje Škoda na 31. januára. K prvým zákazníkom by mal Enyaq Coupé iV doraziť na jar.

Enyaq Coupé bude môcť byť vybavený efektnou... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé iV - 2021 Enyaq Coupé bude môcť byť vybavený efektnou kryštalickou maskou podsvietenou 131 diódami.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV #Škoda Enyaq Coupé iV
Články podľa značiek