Rozvoj elektromobility v Nemecku je obrovský. Avšak umelý, podporovaný obrovskými dotáciami na kúpu alebo prenájom elektrických vozidiel. Až tak veľkými, že sa to prestáva páčiť aj novej nemeckej vláde, napriek tomu, že je výrazne ekologicky orientovaná a sedia v nej aj Zelení.
Dôležité je, že veľmi vysoké finančné stimuly na kúpu elektrifikovaných áut zostanú zachované. Predbežne však len pre nastávajúci rok. Aj naďalej bude teda platiť súčasný systém, vďaka ktorému majú kupci výlučne elektrických áut nárok na stimuly až do výšky deväťtisíc eur a nadobúdatelia hybridných vozidiel do výšky 6 750 eur.
Čítajte viac ADAC: Koľko ‘paliva vylejete‘ pri nabíjaní elektromobilu? Aj pätinu!V ďalšom období plánuje sprísniť požiadavky na vozidlá, ktoré budú mať na podporu nárok. Od roku 2023 budú platby poskytovať iba na kúpu „elektromobilov, ktoré majú preukázateľne pozitívny vplyv na ochranu klímy“, uviedlo ministerstvo hospodárstva a klímy, ktoré ustanovila nová nemecká vláda pri svojom nástupe..
Splnenie tejto požiadavky bude čiastočne závisieť od minimálnej vzdialenosti, ktorú dokážu prejsť autá na elektrický pohon a tým pádom vstúpi do „dotačnej hry“ celkom nový prvok, ktorý doteraz nikto ani nespomenul – reálna spotreba elektromobilov.
Čítajte viac Nemecko a Francúzsko sa zobúdzajú z ‘elektrosna‘. Chcú pozdržať nástup elektromobilovAko toto sprísnenie bude presne vyzerať, zatiaľ nie je jasné, no nový minister hospodárstva a klímy Robert Habeck uviedol, že vláda sa snaží zabezpečiť „kontinuitu“, zatiaľ čo pracuje na novom systéme. Ten má byť v rámci formy a podoby poskytovaných stimulov „ambicióznejší“ v záujme ďalšej podpory elektromobility a posilnenia ochrany klímy.
Nová vláda chce, aby po nemeckých cestách do roku 2030 jazdilo najmenej 15 miliónov plne elektrických áut. Predsavzala si tiež rozšíriť používanie obnoviteľných zdrojov energie a ukončiť spaľovanie uhlia, „optimálne“ do roku 2030.