Alfa Romeo predstavilo koncept menšieho SUV Tonale už na jar 2019. A netajilo, že štúdia má veľmi blízko sériovej verzii. Ako ale vieme, je koniec roka 2021 a Tonale stále nefiguruje v cenníkoch značky. Pritom by ho potrebovala ako soľ. Predaje súčasných modelov Giulia a SUV Stelvio sú totiž tragicky nízke. Kým ešte pred dekádou dokázala slávna talianska značka nájsť v Európe viac ako 130 000 zákazníkov, v roku 2019 to bolo len zhruba 54 000 a vlani, počas pandémie, len necelých 36 000. A v USA je to ešte horšie. Za Atlantikom si Alfa Romeo zapísala vlani aj predvlani len približne 18 000 registrácií. Žiada sa povedať, že oneskorením Stelvia premrhala obrovskú príležitosť. Veď popularita kompaktných SUV za posledné roky rapídne vzrástla – a to na oboch brehoch Atlantiku.
Čítajte viac Zachránia Alfu ‘budíky‘? Jej šéf brojí proti displejomPredstaveniu Tonale tento rok, čo bol pôvodný plán, skrížil cestu koronavírus, ale aj nespokojnosť nového šéfa značky Jean-Philippe Imparata, mimochodom, bývalého šéfa Peugeotu, s vlastnosťami kľúčovej plug-in hybridnej verzie. Teraz sa ale premiéra blíži a poľský web Autoblog tvrdí, že na základe uniknutej firemnej prezentácie pozná skladbu motorov. Z nej je jasné, že Tonale sa rodilo ešte v časoch, keď Alfa Romeo nepatrila pod koncern Stellantis, ale pôvodný taliansko-americký gigant Fiat-Chrysler. Techniku francúzskeho PSA by ste tu totiž hľadali márne. Základom ponuky má byť 1,6-litrový diesel s výkonom 96 kW. Druhou alternatívou sú benzínové agregáty s objemom 1,3 litra vyladené na 96 alebo 118 kW. To je jasná paralela s Jeepom Compass.
Čítajte viac Alfa Romeo Giulietta: Taliansky hatchback ‘presedlá‘ na techniku PSAA platiť to bude aj pre plug-in hybrid, ktorý bude odvodený z Compassu 4×e s elektromotorom na zadnej náprave a celkovým systémovým výkonom 178 kW. Bude zároveň najvýkonnejšou verziou Tonale. Čistý elektromobil z Tonale byť nemá. O výkonnejších verziách Tonale vzhľadom na prísne emisné normy pochybujeme. Takže ak by aj dorazila modifikácia QV, bude len silnejším plug-in hybridom. Čo sa týka rozmerov, Tonale má byť dlhé 4 528, široké 1 835 a vysoké 1 604 mm. To je o čosi viac, ako má Jeep Compass, no príbuznosť s ním jasne deklaruje identickým rázvorom náprav 2 636 mm. Uvidíme, či bude Tonale schopné dostať Alfu z jej patovej situácie.
Čítajte viac Náhly odchod šéfdizajnéra Dacie má rozuzlenie. Kam mieri?