Kysucký úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec je už rok v prevádzke. Takmer 6 km dlhý úsek v dopravnej špičke dokáže ušetriť až 30 minút času. Motoristom bol odovzdaný presne pred rokom – 21. decembra 2020, staval sa 4 roky. Išlo o pomerne komplikovanú stavbu, Diaľnica tam totiž vedie po úpätí a okrajových častiach svahov, ktorých sklon dosahuje miestami aj viac ako 25 stupňov.
Nachádza sa na ňom 19 mostných objektov, z toho 10 na diaľnici a 9 mimo diaľnice, pričom ich celková dĺžka predstavuje 3 563 m. He na ňom taktiež 28 protihlukových bariér s celkovou dĺžkou vyše 11 kilometrov. Úsek má aj dve diaľničné križovatky, Bukov a Podzávoz, ktoré sa priamo napájajú na cestu I/11 vo všetkých dopravných smeroch.
Koľko áut po ňom prejde?
Priemerné denné dopravné intenzity za rok fungovania dosahovali 7-tisíc vozidiel, z toho až dve tretiny(66%) tvorila tranzitná kamiónová doprava, pričom maximálnu vyťaženosť dosiahol úsek 14. septembra, keď bolo zaznamenaných až 11-tisíc vozidiel.
Ide tak o veľmi vyťažený úsek kysuckej diaľnice, na ktorý sa od Žiliny pripája existujúci úsek diaľnice D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, vrátane tunela Horelica, kde sú denné dopravné intenzity viac ako 15-tisíc vozidiel. Z druhej strany plynulo nadväzuje na úsek D3 Svrčinovec – Skalité, vrátane dvoch tunelov Svrčinovec a Poľana, až k štátnej hranici s Poľskom.
Úsek Čadca, Bukov – Svrčinovec v číslach
- 43% z celkovej trasy tvoria mosty, celkovo ich je 19 a najdlhší má 832 metrov
- je na ňom 11 554 m protihlukových stien
- vyviezlo sa 618 358 m3 zeminy
- do násypov bolo uloženého 504 499 m3 materiálu
- 173 203 kubických metrov použitého betónu
- vozovku tvorí 82 145 ton asfaltovej zmesi