VW kapituloval. Vylepšil najväčší ‘trapas‘ Golfu

VW Golf ôsmej generácie mal byť softvérovou revolúciou. No práve tá mu spôsobila najväčšie problémy. Teraz dôjde na nápravu. Automobilka reaguje na kritiku zákazníkov a ani to netají. Z modernizácie bude možno ťažiť aj Octavia

22.12.2021 14:00
debata (8)
Nový infotainment Golfu bude štyri krát... Foto: Volkswagen
VW Golf - infotainment 2021 Nový infotainment Golfu bude štyri krát rýchlejší a presnejší. Kritizovaná dotyková lišta pod displejom pre reguláciu hlasitosti a teploty klimatizácie prešla tiež zásadnou modernizáciou. Ovládať sa bude dať aj gestami.

Európska ikona, VW Golf, prišiel na trh s niekoľkomesačným oneskorením. Dôvodom bol jeho softvér, jedna z najväčších inovácií, ktorú mala priniesť ôsma „digitálna“ generácia. Už počas testov hlásili vodiči masívne zlyhávanie funkcií. Situácia dospela až tak ďaleko, že niektoré funkcie aktivovala automobilka zákazníkom dodatočne. Stálo to tiež miesto Christiana Sengera, ktorý zodpovedal za vývoj v tejto oblasti a v rámci koncernu tiež padlo rozhodnutie, že vývoj softvéru sa presunie pod krídla Audi. No ani po odstránení detských chorôb v priebehu roka 2020, sa kritike infotainmentu Volkswagen nevyhol. Zákazníkom vadilo časté zamŕzanie ale tiež odstránenie väčšiny hardvérových tlačidiel, napríklad panelu klimatizácie, a ich nahradenie dotykovým ovládaním na displeji.

Germany Volkswagen, herbert diess Čítajte viac Herbert Diess zostáva šéfom VW. K personálnym rošádam v koncerne ale prišlo

Teraz však Volkswagen predstavuje v Golfe vylepšený infotainment MIB 3.0, ktorý má odstrániť väčšinu nedostatkov, i keď hardvéru nepribudne. Novinkou je štvorjadrový procesor, nová grafická karta a signálový procesor pre zvuk. Tým vzrástol výpočtový výkon o 25 %, a výkon „grafiky“ až o 300 %. Dotyková obrazovka má reagovať podstatne rýchlejšie. Jasne citeľné to má byť napríklad pri ovládaní navigácie či posune ikon na displeji. Volkswagen zapracoval aj na kapacitnej lište pod displejom, ktorou sa ovláda teplota klimatizácie a hlasitosť autorádia. Táto sa stretla naozaj s veľkou kritikou. Napríklad aj kvôli tomu, že pri ovládaní displeja si zákazníci často nechtiac zvýšili hlasitosť rádia alebo teplotu v kabíne.

Hlasové ovládanie má mať mieru porozumenia až... Foto: Volkswagen
VW Golf - infotainment 2021 Hlasové ovládanie má mať mieru porozumenia až 95 %. Ovládať ním sa bude dať zábava, navigácia, komunikácia aj klimatizácia.

Teraz sa pri priblížení ruky dotyková lišta deaktivuje a pri dotyku displeja sa v jeho spodnej časti zjavia tieto funkcie, takže je ich možné ovládať aj na obrazovke. Samotná dotyková funkcia kapacitnej lišty však ostane zachovaná, no s tým rozdielom, že pribudlo jej ovládanie gestami zo vzdialenosti niekoľkých centimetrov. Stará sa o to infračervený snímač. Veľkou novinkou je aj pokročilé hlasové ovládanie, ktoré sa aktivuje povelom „Hello Volkswagen“. Systém má rozumieť hovorovej reči, voľným frázam, ako „Je mi zima“ alebo „Kde nájdem japonskú reštauráciu v Berlíne?“. Digitálne mikrofóny pritom rozlišujú či hovorí vodič alebo spolujazdec. To znamená, že systém rozumie, kto z posádky žiada o zmenu, napríklad teploty v kabíne. Systém tiež dokáže klásť otázky.

VW Amarok - skice 2021 Čítajte viac VW Amarok: Prezlečený ‘Ranger‘ na prvých skiciach. Vyzerá efektne

Hlasové ovládanie sa týka oblasti zábavy, navigácie, komunikácie aj klimatizácie. Miera porozumenia má dosahovať až 95 %. Odpovede a návrhy hlasového ovládania pochádzajú z dvoch zdrojov – z cloudu a informácií uložených na hardisku vozidla. On-line párovanie zvyšuje mieru rozpoznávania a kvalitu výsledkov, zatiaľ čo off-line informácie sú dostupné aj tam, kde nie je mobilná sieť, napríklad v podzemnom parkovisku. Či už on-line alebo off-line, odpovede a reakcie sú teraz až štyrikrát rýchlejšie ako predtým. Spracovanie on-line požiadavky na serveri trvá menej ako päť desatín sekundy a spätná väzba dorazí do auta za menej ako sekundu. Ak si to zákazníci želajú, môžu požiadavku alebo príkaz dokončiť aj dotykom na displej, kde sa už zobrazia príslušné ponuky.

VW - motor TDI oprava Čítajte viac VW chystá veľký comeback nafty! Práve od neho by sme to nečakali

Nový infotainment MIB 3.0 sa má v Golfe objaviť v priebehu najbližších týždňov. A čo je podstatné, Volkswagen sľubuje zlepšenie práce infotainmentu aj v už predaných vozidlách. Pripravuje pre ne optimalizáciu softvér. Automobilka bude od začiatku budúceho roka dokonca priamo kontaktovať majiteľov Golfov, aby ich informoval o procese aktualizácie softvéru. Samozrejme, aktualizácia prebehne zdarma. To len potvrdzuje, že softvér Golfu nebol v čase uvedenia najnovšej generácie v najlepšej forme a že Volkswagen si túto skutočnosť uvedomoval. Ostáva len dúfať, že digitálna modernizácia neostane výsadou tohto modelu a že sa postupne rozšíri aj na tie sesterské, vrátane Škody Octavia, Seatu Leon či Cupry Formentor. Všetky totiž využívali identický infotainment.

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #VW #VW Golf #infotainment
Články podľa značiek