Kúpiť si nové auto značky Tesla je pomerne jednoduché, no zároveň sa celý proces môže značne skomplikovať. Ako je známe, Tesla nemá sieť tradičných dealerov a objednať a kúpiť si vozidlo sa dá z pohodlia domova cez internet. V tomto ohľade je automobilka pokroková, keďže posunula predaj automobilov na úroveň e-shopov.
Lenže jej Achillovou pätou sú termíny a dodržiavanie záväzkov. Avizované novinky prichádzajú s niekoľkoročným oneskorením, alebo je reálna šanca, že na trh nedorazia vôbec. V prvom prípade išlo o Model 3 a Y a v druhom zatiaľ márne čakáme na začiatok výroby novej generácie Roadstera, ťahača Semi a futuristického pick-upu Cybertruck.
Čítajte aj Tesla náhle zastavila predaj modelov S a X. Stiahla ich aj z cenníkovNajnovšie však Tesla skúša tolerantnosť zákazníkov niečím iným, na čo upozornil americký motoristický magazín Jalopnik. Model 3 sa objavil v konfigurátore so zľavou 1 570 amerických dolárov (približne 1 390 eur) a s poznámkou, že dojazd môže byť o 12 % nižší pre vek akumulátorov. Po kliknutí na odkaz sa zobrazí oznam, že batérie boli vyrobené v roku 2017 a z toho dôvodu je ich kapacita nižšia o spomínaných 12 %.
A práve toto vágne vysvetlenie vzbudzuje pochybnosti, čo je vlastne príčinou tejto ponuky. Bolo celé auto vyrobené v roku 2017 a do predaja sa dostalo až teraz? Boli v roku 2017 vyrobené len batérie a čakali na karosériu, do ktorej mohli byť namontované? Vzťahuje sa na batérie tradičná osemročná záruka (alebo nájazd 160 000 km), alebo už len štvorročná?
Čítajte aj Tesla S Plaid: Za dobré brzdy chce Tesla 20 000 dolárov!V súčasnosti patrí Tesla Model 3 k najpredávanejším elektromobilom na svete, takže s odbytom zjavne problém nemá. Čipová kríza sa začala minulý rok, čo značí, že výroba akumulátorov ešte nebola v roku 2017 ovplyvnená pandémiou. V hre je možnosť, že ide o batérie z predvádzacích a výstavných modelov, ktoré neabsolvovali veľa nabíjacích cyklov, a preto boli namontované do novších vozidiel.
Čítajte aj Tesla Roadster sa opäť odkladá. Tentokrát na rok 2023Kým opätovné použitie drahých a výrobne náročných akumulátorov je dobrý zámer s ohľadom na ochranu životného prostredia, je na zamyslenie, či uvedená zľava dokáže vynahradiť nižší dojazd a pravdepodobne aj nižšiu záruku. Stále platí, že po skončení životnosti vysokonapäťovej batérie, je elektrické auto v podstate nepredajné, lebo cena novej batérie prevyšuje zostatkovú cenu auta. A to nie je dobré ani pre planétu ani pre spotrebiteľa.