Koncern Almaz-Antey je štátna zbrojárska spoločnosť zameraná na systémy protilietadlovej obrany. V snahe diverzifikovať výrobné portfólio chce časť produkcie venovať výrobe elektrických automobilov. Do karát mu hrá aj vládny plán na rozvoj elektromobility platný do roku 2030, ktorý takéto iniciatívy podporí.
Nejde pritom len o montáž dovezených dielov, ale o výrobu elektromobilov čo v najväčšej miere zabezpečenú z vlastných zdrojov. Projekt odštartoval už v lete na armádnom fóre v Moskve, kde predstavili univerzálnu platformu určenú nielen pre elektrický pohon, ale aj pre hybridný pohon, kde spaľovací motor plní funkciu generátora elektrickej energie, a dokonca aj pre vodíkovú pohonnú sústavu. Elektrická verzia s dvoma motormi a pohonom oboch náprav by mohla dosahovať výkon až 320 kW.
Čítajte aj Lada Niva Legend: Takto ruskú ikonu nepoznáte. Ide do výroby ako ťahačSkice z patentového úradu jednoznačne prezrádzajú, že model s pracovným názvom E-Neva bude crossoverom. Ide o logické rozhodnutie, keďže práve tento segment sa momentálne teší veľkej popularite. Napriek tomu, že firma Almaz-Antey je primárne zameraná na armádnu výrobu, vozidlo bude rýdzo civilné, čo dokazuje aj záber na interiér, kde nechýba digitálny prístrojový panel a dotyková obrazovka infotainmentu. Zaujímavosťou je volant pochádzajúci zo Škody Octavia.
Technických údajov zatiaľ veľa nepoznáme, no elektrický crossover má byť 4,5 metra dlhý a dojazd by mal dosiahnuť hodnotu 463 km. Predpokladáme, že ide o optimistický odhad a realita bude pravdepodobne skromnejšia. Zrýchlenie z 0 na 60 km/h má prebehnúť za 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť by mala byť 197 km/h. S dynamikou by teda ruský elektromobil rozhodne problém mať nemal.
Čítajte aj AvtoVaz: Rusi predstavujú ‘bezkontaktné‘ motory. Majú byť nezničiteľnéVeľkou neznámou je plánovaný začiatok a dokonca aj miesto výroby. Transformácia zbrojárskeho zamerania na civilnú automobilovú výrobu si určite vyžiada svoj čas a značné investície. Na výsledný produkt si tak ešte budeme musieť počkať.