Fio bankaFio banka

Almaz-Antey E-Neva: Ruská zbrojárska firma chystá vlastný elektromobil

Zvýšiť podiel elektromobilov v premávke sa chystá aj Ruská federácia. Vláda presadzuje výrobu vo vlastnej réžii, a preto s projektami prichádzajú štátne podniky vrátane zbrojárskych.

30.12.2021 14:00
7401739 Foto:
Skice z patentového úradu jednoznačne prezrádzajú, že model s pracovným názvom E-Neva bude crossoverom.
debata (6)

Koncern Almaz-Antey je štátna zbrojárska spoločnosť zameraná na systémy protilietadlovej obrany. V snahe diverzifikovať výrobné portfólio chce časť produkcie venovať výrobe elektrických automobilov. Do karát mu hrá aj vládny plán na rozvoj elektromobility platný do roku 2030, ktorý takéto iniciatívy podporí.

Almaz-Antey E-Neva
Almaz-Antey E-Neva
+6Almaz-Antey E-Neva

Nejde pritom len o montáž dovezených dielov, ale o výrobu elektromobilov čo v najväčšej miere zabezpečenú z vlastných zdrojov. Projekt odštartoval už v lete na armádnom fóre v Moskve, kde predstavili univerzálnu platformu určenú nielen pre elektrický pohon, ale aj pre hybridný pohon, kde spaľovací motor plní funkciu generátora elektrickej energie, a dokonca aj pre vodíkovú pohonnú sústavu. Elektrická verzia s dvoma motormi a pohonom oboch náprav by mohla dosahovať výkon až 320 kW.

Lada Niva PVR-235710 - verzia ťahač Čítajte aj Lada Niva Legend: Takto ruskú ikonu nepoznáte. Ide do výroby ako ťahač

Skice z patentového úradu jednoznačne prezrádzajú, že model s pracovným názvom E-Neva bude crossoverom. Ide o logické rozhodnutie, keďže práve tento segment sa momentálne teší veľkej popularite. Napriek tomu, že firma Almaz-Antey je primárne zameraná na armádnu výrobu, vozidlo bude rýdzo civilné, čo dokazuje aj záber na interiér, kde nechýba digitálny prístrojový panel a dotyková obrazovka infotainmentu. Zaujímavosťou je volant pochádzajúci zo Škody Octavia.

V interiéri nechýba digitálny prístrojový panel... Foto: kolesa.ru
7401730 V interiéri nechýba digitálny prístrojový panel a dotyková obrazovka infotainmentu.

Technických údajov zatiaľ veľa nepoznáme, no elektrický crossover má byť 4,5 metra dlhý a dojazd by mal dosiahnuť hodnotu 463 km. Predpokladáme, že ide o optimistický odhad a realita bude pravdepodobne skromnejšia. Zrýchlenie z 0 na 60 km/h má prebehnúť za 2,7 sekundy a maximálna rýchlosť by mala byť 197 km/h. S dynamikou by teda ruský elektromobil rozhodne problém mať nemal.

Lada Vesta TCR - 2019 Čítajte aj AvtoVaz: Rusi predstavujú ‘bezkontaktné‘ motory. Majú byť nezničiteľné

Veľkou neznámou je plánovaný začiatok a dokonca aj miesto výroby. Transformácia zbrojárskeho zamerania na civilnú automobilovú výrobu si určite vyžiada svoj čas a značné investície. Na výsledný produkt si tak ešte budeme musieť počkať.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 6 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #elektromobil #crossover
Články podľa značiek