Hyundai a Kia končia nečakane s vývojom spaľovacích motorov!

Ázijské značky majú k elektrifikácii pragmatickejší prístup ako tie európske. Kia a Hyundai sa ale vraj rozhodli staviť všetko na jedinú kartu.

04.01.2022 16:00
debata (3)
Hyundai a Kia urobili v posledných rokoch... Foto: Hyundai
Hyundai - motor Smart Stream Hyundai a Kia urobili v posledných rokoch obrovský posun vo vývoji spaľovacích motorov. Napriek tomu s nimi už do budúcna nepočíta.

Len pred pár dňami otriasla svetom správa, že automobilka Hyundai-Kia sa rozlúčila s dvoma vysokopostavenými manažérmi – šéfdizajnérom Petrom Schreierom a šéfom vývoja Albertom Biermanom. Bol to nepochybný znak toho, že kórejský koncern pomaly uzatvára „fosílnu“ éru a vrhá sa do elektrickej epochy. Títo dvaja muži totiž výrazne prispeli k úspechu oboch značiek, no ako sa zdá, ich schopnosti zviazané s klasickými autami tankujúcimi benzín či naftu už nemajú v budúcnosti pre kórejský koncern cenu. Ten sa totiž rozhodol, podobne ako Volkswagen, staviť všetko na „elektrickú kartu“.

Potvrdzujú to najnovšie informácie webu Business Korea, ktorý tvrdí, že Hyundai Motor Group sa rozhodol uzatvoriť vývojové oddelenie spaľovacích motorov Namyang Research Institute, ktoré leží južne od Soulu. Skupina jeho zamestnancov mala byť presmerovaná do divízie elektrifikácie a nového tímu vývoja batérií. Tejto informácii dal ešte vyššiu váhu web The Korea Economic Daily, ktorý sa odvolal na nemenované zdroje z priemyslu a súčasne cituje časť emailu, ktorý mal zaslať šéf vývojového a výskumného oddelenia Chung-Kook Park svojim zamestnancom.

Hyundai - Peter Schrayer a Albert Biermann Čítajte viac Hyundai chce ‘vyhodiť‘ dve manažérske esá. Šéfa dizajnu a šéfa vývoja!

„Náš vlastný vývoj motorov bol veľkým úspechom, ale musíme zmeniť stratégiu, aby sme mohli vytvárať inovácie pre budúcnosť založené na veľkom prínose z minulosti.“ Zatiaľ nie je nič oficiálne, ale vzhľadom na blízkosť kórejských médií k tamojším automobilkám je takmer isté, že sa tak stalo. Naznačuje to aj fakt, že okrem personálnej rošády na najvyšších pozíciách došlo v koncerne k ďalším rozsiahlym zmenám. Povýšených malo byť až 200 manažérov, z toho jedna tretina práve v oddelení výskumu a vývoja.

Okrem toho sa objavili špekulácie, že Hyundai Group zruší aj divíziu vodíkových pohonov, hoci len vlani predstavil ambiciózny program Hydrogen Vision 2040. Jeho výsledkom mal byť napríklad aj luxusný Genesis s palivovými článkami, ktorý mal doraziť na trh do štyroch rokov. Podobne zrušili projekty vodíkových osobných áut aj Honda či Mercedes-Benz. Dôvodom má byť fakt, že náklady na vodíkový pohon nebudú do budúcna klesať tak, ako sa pôvodne predpokladalo.

Hyundai Seven Concept - 2021 Čítajte viac Hyundai Seven Concept: Elektrické SUV nemá ďaleko od reality

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Hyundai #elektromobily #spaľovacie motory
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek