Cena batérií predražuje elektromobily. Zvlášť citeľné je to pri tých malých. Kým za taký benzínový Peugeot 208 zaplatíte v základe 14 790 eur, elektrická verzia e-208 stojí od 30 590 eur, teda viac ako dvojnásobok. Niektorí výrobcovia sa tak snažia vysokú vstupnú investíciu do elektromobilu „zamaskovať“ prenájmom batérií. Patrí medzi nich aj Renault. Ten v Nemecku ponúkal elektrické Zoe bez batérie o 8 000 eur lacnejšie. Ak k tomu zákazníci využili štedrú dotáciu na kúpu elektromobilu vo výške 9 000 eur, bola cena malého elektrického Renaultu naozaj lákavá.
Čítajte viac Euro NCAP: Katastrofa. Elektrický Renault Zoe a Dacia Spring sú ‘cynické‘Samotný prenájom akumulátora stál buď 72,13 eur mesačne, ak ste nenajazdili viac ako 7 500 kilometrov ročne, alebo 120,87 eura pre tých, ktorí nechceli byť limitovaní počtom najazdených kilometrov. Teraz je tomu ale koniec. Renault sa rozhodol s prenájmom batérií skoncovať. Dôvodom bol prehratý súd v Nemecku. Francúzska automobilka sa totiž voči neplatičom za prenájom bránila možnosťou deaktivácie batérie na diaľku. Jednoducho, ak ste neplatili, softvér zabránil jej nabíjaniu, a teda používaniu celého auta.
Čítajte viac Renault začal vo Francúzsku rozdávať elektrické Zoe. Zadarmo!Bolo to účinné riešenie, no nemecká spotrebiteľská organizácia Renault zažalovala s tým, že koná nelegálne, hoci nájomcovia podmienky prenájmu podpísali. Argumentovala, že odpojenie batérie znamená pre zákazníkov „neprimeranú nevýhodu“. Súd postup Renaultu klasifikoval ako „hranie sa na sudcu“ a automobilke zakázal takýmto spôsobom „zasahovať do cudzieho majetku“. Súd teda netvrdí, že neplatenie za prenájom je v poriadku, ale trest sa mu zdal neprimeraný vzhľadom na to, že majiteľ zaplatil za vozidlo, ktoré nemôže používať.
Čítajte viac Test: Renault Zoe R135 Z.E. 52 - skvelé mestské auto s vysokou cenouReakcia Renaultu na seba nedala dlho čakať. Nemeckí zákazníci tak prišli o možnosť prenájmu batérií, a ak si budú chcieť kúpiť Zoe, budú platiť plnú sumu vozidla aj s akumulátormi. Takže ani prenájom sa neukázal ako účinné a spoľahlivé riešenie na vysokú cenu mestských elektrických áut. Počkať si budeme musieť na novú generáciu elektromobilov, ktoré azda budú lacnejšie, i keď zatiaľ to z dôvodu rastu cien vzácnych surovín, potrebných na výrobu akumulátorov, nevyzerá. Pokles cien za kWh kapacity sa nekoná, a to napriek tomu, že sú tu veľké úspory nákladov z rastúceho objemu výroby.