Honda Civic bola v Európe jedným z najslávnejších japonských áut. Majitelia ju zbožňovali vďaka výborným jazdným vlastnostiam, a najmä motorom, ktoré milovali vysoké otáčky. Neskôr pribudol skvelý diesel a futuristický dizajn. Korunu nasadila modelovému radu verzia Type-R. V priebehu času však popularita Civicu pohasínala. Kým ešte koncom deväťdesiatych rokov dokázala Honda nájsť Civicu viac ako 130 000 európskych zákazníkov, v roku 2010 to bolo už 66 000 a v roku 2019, teda ešte pred pandémiou, len 37 500. No a pandemický rok 2020 končil Civic smutnou bilanciou 17 282 registrácií. Vlani to bolo za prvých 10 mesiacov dokonca len 13 530 áut.
Čítajte viac Honda Civic Type R: Nový hot-hatch sa predstaví na tokijskom autosalóne. Má to však háčikO to viac prekvapuje, že nová, jedenásta generácia Civicu, predstavená vlani v USA v podobe sedanu a hatchbacku, sa dostane do Európy len ako drahý hybrid s technológiou podobnou hybridnej CR-V, HR-V a Jazzu, teda s trakčným elektromotorom napájaným benzínovým generátorom. Na jednej strane je to logické, veď inak nemá japonská automobilka šancu splniť tvrdé európske emisné normy, no na druhej strane to bude znamenať zvýšenie ceny. A to sa v časoch, keď v predajoch kolabuje aj súčasná nehybridná generácia, zdá ako cesta do pekla. Auto, po ktorom Európania v posledných rokoch neprahli, bude ešte drahšie.
Čítajte viac Honda Civic Si: Na polceste k Type-R. Ale len pre AmerikuOčakáva sa, že Honda ponúkne dve výkonové verzie. Slabšia bude mať 96 a silnejšia 132 kW. To by približne zodpovedalo konkurenčnej Toyote Corolla. Zvýšenie ceny však môže mať na svedomí aj ďalší fakt. Civic pre Európu už nebude schádzať z výrobných liniek v britskom Swindone. Produkcia odchádzajúcej generácie tu bola ukončená v lete, čím sa uzavrela 36-ročná kapitola výroby Civicu v Európe. Nové modely tak budú pochádzať priamo z Japonska, čo je možno dobrá správa, čo sa týka kvality, ale nie nákladov, ktoré budú súvisieť s transportom. Ak sa Civic nechytí, môže to znamenať aj jeho koniec v Európe. Nebolo by to prvýkrát. Podobne dopadli modely Legned či Accord.
Čítajte viac Honda Civic Hatchback: ‘Päťdverák‘ má športovejší strih aj praktický kuforNa bližšie informácie, ako aj ceny si však ešte budeme musieť počkať, pretože Civic dorazí do Európy až na jeseň. Dovtedy ešte Honda stihne predstaviť ostrú verziu Type-R, ktorá by mala mať výkon až 400 koní, teda 294 kW! Tým by sa dotiahla na kompaktné modely Mercedesu-AMG. Prototyp ukáže Honda už v polovici januára na autosalóne v Tokiu. Či však s ostrým Civicom Type-R môžeme počítať aj na starom kontinente, je otázne, opäť kvôli emisiám. Honda síce plánuje do roku 2025 kompletne elektrifikovať svoje európske portfólio, ale zatiaľ má k dispozícii jediný sériový elektromobil, ktorý len ťažko vyváži smäd preplňovaného 4-valca 2,0 i-VTEC Turbo.
Čítajte viac Honda Civic: Nová generácia debutuje v USA. Neskôr príde hatchback