Nissan Navara patril medzi najpopulárnejšie pikapy v Európe. Ešte v roku 2016 schádzalo z liniek európskeho závodu automobilky v Barcelone 30 000 kusov. O dva roky neskôr pribudli po jeho boku dva sesterské pikapy – Mercedes-Benz triedy X a Renaul Alaskan. Oba boli postavené práve na základoch Navary. Toto trio malo zabezpečiť španielskej fabrike bezproblémovú efektivitu. Lenže z projektu pikapu s hviezdou sa stal rýchlo prepadák a nemecká automobilka sa rozhodla triedu X stiahnuť z predaja. Stalo sa tak v máji 2020. A podobný osud mal aj Alaskan. Ten nevydržal ani toľko.
Čítajte viac Nissan Navara: Vynovený pikap má nové diesely aj podvozokČo je ale horšie, koronakríza zdecimovala záujem o samotnú Navaru. V roku 2019 sa z nej predalo len 21 904 kusov a v pandemickom roku 2020 úbohých 11 695 áut. To bolo zúfalo málo na podnik dimenzovaný na výrobu 500 áut denne. Nepomohla ani doplnková výroba elektrickej dodávky e-NV200. I tak bežala výroba len na osem percent kapacity. Závod opúšťalo 40 vozidiel denne. Nissan sa preto rozhodol, že do európskej Navary už nebude investovať. Zrušil napríklad facelift, ktorý tento pikap absolvoval v iných častiach sveta.
Čítajte viac VW Amarok: Nový pikap bude z Fordu Ranger. Mýliť si ich nemámeTo ale nebol koniec. Už vlani v lete padlo rozhodnutie zavrieť aj samotnú fabriku. A aj sa tak stalo. Tá teraz zíva prázdnotou. Navara síce prežila, ale v Európe sa s ňou musíme rozlúčiť. V ponuke ostáva v Austrálii, Afrike alebo v Ázii. Je to teda ďalší model Nissanu, ktorý v Európe neuspel, hoci to nie je tak dávno, čo patril spolu s Toyotou Hilux, Mitsubishi L200 a Fordom Ranger medzi ikony sveta pikapov. Podobný osud mal aj Patrol, Terrano, Primera, Almera či Pulsar. Nissan sa tak môže v súčasnosti spoliehať len na úspech nového Qashqaia, Micry a Juke. No ani tie už nie sú také silné ako v minulosti.
Čítajte viac Nissan Navara Dark Sky Concept: Pick-up šitý na mieru astronómom