Táto reklama je naozaj neskutočná. Dnes by z nej u európskych ultraregulátorov neprešlo ani prvých desať sekúnd. Podľa nich by totiž ľudí „navádzala k nebezpečnej jazde“. Lada sa totiž v nej brodí vodou a niekoľkokrát – a to aj veľmi výrazne – lieta vzduchom a dokonca v reklame jemným driftom prechádza okolo zvieracej mŕtvoly. A to je už úplne nepredstaviteľné.
Takéto „drsné zábery“ totiž nemôžu byť sprístupnené deťom, aby im nespôsobili nejakú psychickú ujmu. Že sú – a v oveľa nechutenejšej podobe – na každej krabičke cigariet, bežne vystavovaných na dohľad deťom, to už tak veľmi nevadí.
Faktom však je, že v osemdesiatych rokoch Lada vôbec nebola zlým autom a predávala sa v mnohých západných štátoch. A v niektorých celkom dobre, napríklad vo Francúzsku alebo Taliansku bola Niva pojmom. Možno si ju mnohí pamätáte aj z kultovej kriminálky z roku 2 000 Purpurové rieky, v hlavnej úlohe s Jeanom Renom. Ak si však Ladu zadáte do IMCDB (Internet Movie Cars DataBase), tak sa vám vrátia odkazy na vyše 400 rôznych filmov, v ktorých sa sovietska a neskôr ruská Lada objavila.
V sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch Lada problémy s odbytom vo „východnom bloku“ nemala. Aj v niekdajšom Československu sa na ňu roky čakalo v poradovníkoch a kto mal vtedy Ladu, bol už „pán“. Len pre zaujímavosť – v roku 1978 bola priemerná mzda v Československu 2 500 Kčs. Lada 1500 vtedy stála 72 000 tisíc a napríklad Škoda 120 L 58 800 Kčs.
Predávať však bolo treba aj na Západe. Sovieti totiž potrebovali valuty, za ruble mimo tzv. „východného bloku“ nenakúpili nič. A týkalo sa to aj AutoVazu, ktorý potreboval rôzne technológie. A preto vznikali aj takéto, dnes už možno trochu úsmevné, avšak rozhodne originálne reklamy, ukazujúce sovietske autá ako priam „technologický zázrak“. Na druhú stranu – Lady mali naozaj na čom stavať, na svoju dobu to boli naozaj univerzálne autá, ktoré vydržali veľa a pomerne jednoducho sa aj opravovali.