Toyota chce predávať to isté auto aj trikrát! Má to logiku

Automobilky by chceli, aby sme si nové autá kupovali čo najčastejšie. Toyota však ide opačným smerom. Svoje produkty chce udržať pri živote čo najdlhšie. A aj na tom zarobiť.

11.01.2022 14:00
debata (11)
Program Kinto má zacieľ udržať jazdené vozidlá... Foto: Climate Action
Toyota - repas Program Kinto má zacieľ udržať jazdené vozidlá Toyoty pri živote čo najdlhšie, a to pod „ochranou“ samotného výrobcu. Aby skočili na šrotovisku až po dlhých rokoch.

Životný cyklus áut sa skracuje. Sú stavané na určitú dobu a potom mieria do šrotu. Časy, keď sme jedno auto vlastnili aj 20 rokov, sú dávno minulosťou. V automobilovom priemysle je totiž trend podobný ako na trhu spotrebného tovaru – obmedziť životnosť, aby sme si čo najskôr kúpili nový produkt. Toyota sa však rozhodla pre celkom iný koncept. Jej autá sú preslávené kvalitou, takže vydržia dlho. Problém je, že na druhotnom predaji, nehovoriac o tom ďalšom, už nezarába. Preto predstavuje revolučný program „repasu“ vozidiel Kinto. No motiváciou nie sú zďaleka len peniaze.

Toyota - 15 nových elektromobilov Čítajte viac Toyota ukázala ‘showroom budúcnosti‘. Je explóziou elektromobilov!

V čom je trik? Toyota chce, aby sa vozidlá, po prvej „šichte“ napríklad tie z firemných parkov, vrátili späť do výrobného závodu, kde budú modernizované tak, aby budúci vlastník dostal čo najlepší produkt. Začne s tým vo veľkej Británii v závode Burnaston, kde vyrába Corollu. „Musíme rozšíriť spôsob, akým sa pozeráme na životnosť vozidla aj na zákazníka,“ povedal Agustin Martin, šéf britského zastúpenia Toyoty. Automobilka chce takto predĺžiť aktívny kontakt so zákazníkmi minimálne na desať rokov. Tento proces by sa totiž mohol opakovať aj viackrát.

Toyota bZ4X - 2022 Čítajte viac Toyota bZ4X: Prvá elektrická Toyota ‘tankuje‘ zo slnka a má revolučné riadenie

Je to sympatické. Toyota by jednak zvýšila životnosť svojich vozidiel, čo je mimoriadne ekologické, mala by pod kontrolou ich stav, čo je výhoda pre spotrebiteľa, a zároveň by sa po konci životného cyklu podieľala na ich efektívnej recyklácii. Zvlášť atraktívny bude systém „predlžovania životnosti“ v prípade elektromobilov, ktorých limitom sú batérie. Tie majú totiž kratšiu životnosť ako celé vozidlo. Často sa tak práve z elektrických vozidiel stáva rýchlo „odpad“, hoci majú len zopár rokov. Repasovaný elektromobil by však mohol slúžiť bezchybne ďalšie roky a to so zárukou výrobcu.

Akio Toyoda Čítajte viac Neuveriteľné! Greenpeace považuje Toyotu za ‘špinavú‘ značku

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #ojazdené autá #jazdené autá
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek