Škoda Enyaq Coupé iV: Na svete je prvá skica. Tesne pred premiérou

Ešte tento mesiac predstaví Škoda športovejší derivát elektrického Enyaqu iV. Bude to významná premiéra, pretože sa ním česká značka vráti po rokoch do triedy kupé. Naposledy tu figurovala modelom Rapid, vyrábaným v rokoch 1984 až 1990.

11.01.2022 20:00
debata
Prvá oficiálna skica odhaľuje, že okrem... Foto: Škoda-Auto
Škoda Enyaq Coupé iV - skica 2022 Prvá oficiálna skica odhaľuje, že okrem splývavej siluety kabíny dostane Enyaq Coupé iV aj agresívnejší tvar nárazníka, čierny lem masky a lakovanú plastovú ochranu dverí.

Škoda chystá januárovú premiéru druhej karosárskej verzie svojho elektrického SUV Enyaq iV. Iste neprekvapí, že pôjde o variant so splývavou kabínou. Aj preto mu dala prívlastok Coupé. Zďaleka o ňom nepočujeme prvýkrát. Česká automobilka nám totiž už vlani ukázala siluetu nového SUV-Coupé a do sveta tiež poslala snímky maskovaných predprodukčných prototypov, ktoré absolvujú náročné testy. Teraz tu ale máme prvýkrát oficiálnu skicu. Tá len potvrdzuje, že najväčšie dizajnové zmeny sa odohrajú za stredovými stĺpikmi.

Klesajúca línia strechy bude zakončená odtrhovou hranou. Vidíme ale aj agresívnejší predný nárazník „strihnutý“ podľa vzoru najvýkonnejšej verzie Enyaqu RS, masku lemovanú klavírnou čerňou či plastovú ochranu dverí lakovanú vo farbe karosérie. Napriek športovému charakteru nemá však Enyaq Coupé iV pripraviť posádku o priestor. Formát sa totiž príliš nemenil. Na dĺžku bude mať SUV-kupé 4 653 mm, dokonca o štyri milimetre viac, a na výšku 1 621, čo je takmer identické s bežným Enyaqom iV. Podobne to bude s rázvorom náprav s hodnotou 2 765 mm a so šírkou 1 879 mm.

Škoda Enyaq Coupé iV - 2021 Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé iV: Nové športové SUV má byť majstrom aerodynamiky

Na zmenu proporcií doplatí len kufor. No i tak bude pod veľkým výklopným vekom ohromných 570 litrov, iba o 15 menej ako v klasickom Enyaqu iV. Škoda zachová aj dizajnové línie interéru. Moderným a útulným variantom bude úroveň Loft, vyhotovenie Lodge staví na udržateľné materiály a variant ecoSuite bude disponovať čalúnením z koňakovej kože, ktorá je vyrábaná ekologickým a udržateľným spôsobom, a to pomocou výťažkov z listov olivovníka.

Škoda Enyaq Coupé iV - 2021 Čítajte viac Škoda Enyaq Coupé iV: Elektrická novinka sa už predvádza v kamufláži

Poznáme aj techniku. Zákazníci budú mať na výber dva batériové pakety a pohon zadných alebo všetkých kolies. Základná verzia iV 60 ponúkne akumulátor s kapacitou 62 kWh (58 kWh využiteľných) a elektromotor s výkonom 132 kW, ktorý bude poháňať zadnú nápravu. Prevedenie iV 80 má takisto pohon zadných kolies, ale výkon 150 kW a kapacitu 82 kWh (77 kWh využiteľných). Práve táto verzia bude mať dojazd 535 kilometrov na jedno nabitie, čo je o 15 viac v porovnaní s Enyaqom iV. Dôvodom je lepšia aerodynamika s koeficientom Cx 0,247.

Špičkou ponuky bude Enyaq Coupé iV 80× s pohonom všetkých kolies, ktorý využije väčší z batériových paketov, ale dvojica jeho elektromotorov mu poskytne až 195 kW. Aspoň kým nedorazí ostré RS, ktoré má posielať ku všetkým štyrom kolesám 225 kW. Výhodou kupé bude podpora nabíjania s výkonom 125 kW. Škoda tvrdí, že Enyaq Coupé iV bude jej návratom na scénu áut s karosériou kupé. To posledné vyrobila v podobe Škody Rapid v roku 1990. Odvoláva sa ale aj na oveľa dávnejšiu históriu, v ktorej nájdeme Popular Monte Carlo, Škodu 1000 MBX či kultovú Škodu 110 R.

Škoda Tudor Concept - 2002 Čítajte viac Škoda Tudor: ‘Superb Coupé‘ nemal šancu. Bol vraj príliš krásny

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Škoda #Škoda-Auto #Škoda Enyaq iV #Škoda Enyaq Coupé iV
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek