Golf je zosadený. Najpredávanejším autom Európy za rok 2021 je ‘francúz‘!

Golf o titul prišiel, ale značka Volkswagen môže byť spokojná. Darilo sa aj Toyotám a Dacii Sandero.

, 14.01.2022 06:00
Renault-Clio-2020-1600-54 Foto:
Titul "európskeho kráľa" medzi najpredávanejšími autami za rok 2021 putuje do Francúzska.
debata (4)

Agentúra Focus2Move zverejnila jeden z najočakávanejších rebríčkov – aspoň v našich končinách. Konkrétne rebríček najpredávanejších áut v Európe bez rozdielu triedy. Ide o predbežný rebríček, obsahujúci údaje o predajoch v 44 štátoch, od Portugalska po Rusko.

A obsahuje hneď niekoľko prekvapení, ktoré čiastočne idú na vrub neštandardnej minuloročnej situácii, zapríčinenej nedostatkom polovodičov a aj koronakríze, čiastočne však odzrkadľujú aj dlhodobé trendy. Začnime tým najdôležitejším. Európsky kráľ – Volkswagen Golf – je z piedestálu zosadený francúzskym rivalom, konkrétne Renaultom Clio. To sa stalo najpredávanejším autom Európy a treba povedať, že tento titul mu relatívne tesne unikol už v roku 2020.

Titul ide do Francúzska

Clio sme mali možnosť v uplynulom roku otestovať a treba povedať, že je to na svoju triedu naozaj priestranné auto s veľmi slušnými jazdnými vlastnosťami a páčilo sa nám aj o niečo konzervatívnejšie poňatie exteriéru. Otestovali sme ho navyše v zaujímavej kombinácii s hladkým spaľovacím motorom, prídavným elektromotorom a navyše technologicky unikátne riešenou prevodovkou. Ak vás zaujíma, tu je test:

Renault Clio E-Tech 140 (2021) Čítajte viac Test: Renault Clio E-Tech 140 - iný pohľad na hybrid

Volkswagen Golf síce prišiel o titul najpredávanejšieho auta v Európe, ale samotný Volkswagen rozhodne neobišiel zle. Nielenže Golf skončil druhý, ale hneď za ním obsadilo stupeň víťazov aj tretie Polo. A aby toho nebolo málo, piaty bol Tiguan a deviaty skončil T-Roc.

Takže so štyrmi autami v prvej desiatke najpredávanejších áut Európy môže byť Volkswagen naozaj spokojný. Uvidíme, ako na tom bude v roku 2022, pretože od konca minulého roku túto značku pomerne výrazne zasiahol nedostatok polovodičov a podľa vyjadrení jej predstaviteľov bude táto situácia, komplikujúca výrobu, pretrvávať ešte niekoľko mesiacov. Navyše samotná značka výrazne „tlačí“ na predaj elektromobilov a možno tak rázne rozhodnutie prišlo trochu priskoro.

Úspešný rok má za sebou aj Dacia Sandero. Toto auto sa opakovane umiestňovalo v jednotlivých mesiacoch na popredných priečkach v rebríčkoch celoeurópskych predajov. Hneď na začiatku roku 2021 sa Sanderu podaril „husársky kúsok“, keď sa stalo najpredávanejším autom vo Francúzsku a nechalo za sebou Peugeot 208, aj Renault Clio.

Toyota-Corolla Touring Sports-2019-1600-59 Čítajte viac Traja ázijci a za nimi 3 Volkswageny – toto sú najviac predávané kompakty za rok 2021

V júli sa dokonca stalo najpredávanejším autom v celej Európe a opakovane sa umiestňovalo na Starom kontinente v najlepšej päťke. A napokon sa mu podaril skvelý úspech – za celý rok 2021 sa Sandero na základe predbežných dát agentúry Focus2Move stalo štvrtým najpredávanejším modelom v Európe.

Darilo sa – a to asi neprekvapuje – aj japonskej Toyote. Nový Yaris naozaj zaujal a predával sa počas celého roku tak dobre, že medziročne v rebríčku najpredávanejších áut Európy „poskočil“ o neuveriteľných 12 priečok a skončil napokon na siedmom mieste. O štyri pozície si medziročne polepšilo aj najpredávanejšie auto sveta – Toyota Corolla. A 193 053 predaných áut jej napokon stačilo na to, aby rebríček Top 10 európskych bestsellerov uzavrela.

Na ceste dolu

Niektorým modelom sa však darilo už o niečo menej. Asi neprekvapí, že k nim patrí aj mladoboleslavská Škoda Octavia. Jej materská značka bola čipovou krízou zasiahnutá výrazne a Octavia, o ktorú bol po rozsiahlej modernizácii veľký záujem, sa kvôli nedostatku komponentov nemohla dostať k záujemcom, čakacie doby na ňu napokon atakovali až rok. To časť klientov odradilo, výsledkom je, že zatiaľ čo v roku 2020 jej patrila piata priečka, v roku 2021 sa vôbec nedostala do prvej desiatky najpredávanej­ších áut.

Opustil ju aj Peugeot 208, ktorý bol v roku 2020 siedmy a z dobrých pozícií dlhodobo ustupuje Ford Focus. Ten bol v roku 2019 siedmy, v roku 2020 ôsmy a v roku 2021 sa už nedostal ani do prvej desiatky. Tú opustil aj Nissan Qashqai, čo však neprekvapuje. V roku 2021 prišlo pri tomto modeli k dôležitej generačnej výmene. Nový sa uchytil veľmi dobre a keďže záujem o SUV stále rastie, očakávame, že v roku 2022 by som do prvej desiatky mohol opäť vrátiť.

Nasleduje rebríček desiatich najpredávanejších áut Európy podľa agentúry Focus2Move s fotografiami, trhovým podielom a predanými kusmi:

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen Golf #Renault Clio #najpredávanejšie autá v Európe #najpredávanejšie autá #Focus2move
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
Články podľa značiek