Modernizovaná Tesla S šokovala nielen brutálnou verziou Plaid, ale aj svojím „polvolantom“ Yoke. Príležitosti sa tak chytil známy úpravca amerických elektromobilov a záujemcom ponúka riešenie, ako sa zbaviť nepraktického „kniplu“.
Foto: Tesla
Tesla S Plaid - 2021 Takto vyzerá volant Yoke v modernizovanej Tesle S a X. Klasiku vám auutomobilka nedá. Obrátiť sa ale môžte na úpravcu T Sportline.
Modernizovaná Tesla S je nepochybne úžasným elektromobilom, no jej nový volant, ktorý odkazuje skôr na „knipel“ dopravných lietadiel, sa stretol s kritikou. Odrezanie polovice venca totiž Tesla nekompenzovala žiadnym technickým riešením, napríklad elektronickým riadením „steer-by-wire“, ktoré by sa postaralo o potrebné natočenie kolies aj bez potreby prekladania rúk pri prudších manévroch. Odrezaný segment volantu tak jednoducho chýbaa ruky často končia vo vzduchoprázdne, čo potvrdzujú mnohé videá na sociálnych sieťach.
Foto: T Sportline
T Sportline - volant pre Teslu S a X Úpravca Tesiel sa ako prvý pustil do úpravy volantu Yoke. Jeho hornú chýbajúcu časť doplnil novým segmentom. Od kruhovej klasiky má ale stále poriadne ďaleko. No pri náročnejších manévroch aspoň vaše ruky neskončia vo vzduchoprázdne.
Absurdné riešenie kritizovali nielen niektorí majitelia vynoveného elektromobilu, ale aj spotrebiteľská organizácia Consumer Reports, ktorá považuje „knipel“ Tesly za nebezpečný. Zvlášť preto, že volant Yoke je v sérii a nie ako súčasť nadštandardnej výbavy. Tesla teda nedáva zákazníkom na výber. Elon Musk sa však vyjadril, že s návratom klasického volantu v modeloch S a SUV X do budúcnosti ani nepočíta. A tak sa chytila príležitosti spoločnosť T Sportline, známy americký úpravca Tesiel, vlastne prvý, ktorý sa do tuningu modelov tejto inovatívnej značky pustil. Ponúka úpravu kontroverzného volantu.
Foto: T Sportline
T Sportline - volant pre Teslu S a X Zákazníci sa môžu rozhodnúť pre rôzne povrchové materiály. Od kože cez drevo až po karbón.
Volant síce nenahrádza novým, ale dopĺňa ho chýbajúcim segmentom. Ten je vyrobený z kovu, ale povrch môže byť obložený rôznymi materiálmi – od kože cez baltskú brezu, orech, eben až po obklad z karbónových vlákien či ich kombináciu. Nie je to však lacná záležitosť. Úprava stojí najmenej 2 299 dolárov (2 020 €) až po 3 499 dolárov (3 090 €). Aj po zásahu má však volant stále ďaleko od kruhového tvaru, a navyše nerieši ďalšie problémy, ako napríklad ovládanie smerových svetiel, ktoré prišlo o tradičnú páčku a presťahovalo sa zo stĺpika riadenia priamo na volant.