Z BMW M5 bude plug-in hybrid. Valcov ale neubudne

Podobne ako konkurencia z Affalterbachu, ani divízia najvýkonnejších BMW sa nevyhne elektrifikácii. Podľa najnovších informácií bude totiž nová generácia ikonického BMW 5 „tankovať“ aj zo zásuvky.

19.01.2022 12:00
debata
Nová generácia BMW M5 by mala doraziť na trh v... Foto: BMW
BMW M5 CS - 2021 Nová generácia BMW M5 by mala doraziť na trh v roku 2024 ako druhý plug-in hybrid divízie M. Tým prvým bude SUV XM.

Výkonné benzínové motory a emisné normy si veru nerozumejú. Zvlášť veľká dilema je to pri superautách, ako napríklad najvýkonnejších Mercedesoch-Benz z divízie AMG a BMW z divízie M. Jediným receptom na redukciu CO2 je tak elektrifikácia. Kým však AMG už potvrdilo, že v blízkej budúcnosti použije plug-in hybridnú technológiu, BMW o svojich plánoch zatiaľ mlčí. A navyše, do ringu posiela jedno výkonné auto za druhým. BMW M3 a M4 sú stále relatívne čerstvými novinkami a tento rok k nim pribudne kupé M2 a legendárne M3 CS. Ani jedno z nich ale zatiaľ zo zásuvky „netankuje“.

BMW M5 CS - 2021 Čítajte viac BMW M5 CS: Toto je ‘beštia‘. Nič rýchlejšie Mníchov ešte nevyrobil

To sa však rýchlo zmení. Ako informuje web Evo, na cestách boli zachytené zamaskované prototypy novej generácie BMW M5 a tie jasne dokazujú, že elektrifikácii sa nevyhne. Vozidlá majú totiž kryt nabíjacieho konektora na prednom ľavom blatníku a ešte k tomu označenie PHEV na predných dverách. Takže ostáva už len malý priestor na pochybnosti. Podľa všetkého by sa tak mala pod prednou kapotou M5 objaviť technika chystaná pre prvý autorský model divízie M, kontroverzné BMW XM, predstavené len nedávno na CES v Las Vegas. Očakáva sa kombinácia elektromotora a dvakrát preplňovaného 8-valca 4,4 V8 TwinPower Turbo.

Benzínový 4,4 litrový 8-valec s dvoma turbami... Foto: BMW
BMW M5 CS - 2021 Benzínový 4,4 litrový 8-valec s dvoma turbami M5 ostane, no pripojí sa elektromotor, ktorý posunie výkon až k hranici 550 kW.

Podľa neoficiálnych informácií by mala sústava poskytovať výkon 750 koní, teda rovných 550 kW, čo je až o 90 kW viac v porovnaní s výkonnejšou verziou súčasného BMW M5 Competition. O dynamiku sa teda báť netreba, i keď bude hybridizácia nepochybne znamenať nárast pohotovostnej hmotnosti. Akú architektúru BMW M použije, nie je zatiaľ známe. Všetky jeho plug-in hybridy majú zatiaľ elektromotory integrované do automatických prevodoviek a mechanický rozvod. Len pre zaujímavosť pripomeňme, že konkurenčné AMG na to pôjde inak – využije elektromotor na zadnej náprave, čo bude ideálne vzhľadom na rozloženie hmotnosti.

Viac sa dozvieme pravdepodobne budúci rok, pretože premiéra M5 je naplánovaná až na rok 2024. Teda až rok potom, čo dorazí nový päťkový rad aj BMW XM.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #BMW 5 #BMW M5
Články podľa značiek