
Elektromobily sú drahé a preto ich výrobcovia hľadajú cesty, ako znížiť náklady. Jednou z foriem je rozsiahla unifikácia a kooperácia pri výrobe. O tom, že to funguje, niet pochýb, lenže pri prestížnej značke, akou je Porsche, vstupujú do hry aj ďalšie faktory. Preto sa Porsche, ako informuje nemecký Automobilwoche, rozhodlo, že vycúva zo spoločného projektu s Audi a Bentley. Pritom už bolo všetko naplánované. Nová generácia elektromobilov, ktorá má byť výsledkom projektu Artemis pod trojicou týchto prestížnych značiek, mala schádzať z vynoveného závodu v Hannoveri pod taktovkou Audi.

Oliver Blume, šéf Porsche, však usúdil, že pre imidž Porsche by toto rodisko nebolo vhodné. V tomto závode totiž ešte donedávna vznikal úžitkový VW Transporter. Jednoducho, nechce, aby plánované elektrické Porsche bolo z Hannoveru, i keď sa práve z tohto závodu má stať jedno z elektrických centier koncernu VW. Budúcnosť tu má naplánovaný napríklad aj ID.Buzz. Blume chce nový elektrický model, ktorý by mal byť krížencom sedanu a SUV, vyrábať v Lipsku, kde má Porsche skúsenosti s produkciou SUV Cayenne. A asi sa tak aj stane. Pre Porsche však nebude vlastná cesta lacná.

Ako informuje Automobilwoche, značka zo Zuffenhausenu sa bude musieť zo spolupráce vykúpiť. Šepká sa o trojmiestnej cifre pred šiestimi nulami, takže najmenšou sumou bude 100 miliónov eur. Podobné obavy v súvislosti s Hannoverom vraj naznačila aj značka Bentley, ale britská automobilka mala nakoniec pristúpiť na kompromis. V Hannoveri bude vznikať skelet aj hnacie ústrojenstvo, ale finálna montáž elektrického SUV prebehne v materskom Crewe, takže produkty bude možné označiť „made in Britain“. Podobne to bolo kedysi s Porsche Cayenne. To síce montovali v Bratislave, ale tesne pred finále ho previezli do Lipska, aby nebolo pochýb o jeho urodzenom nemeckom pôvode.