Tesla Roadster pripomína nekonečný príbeh. Musk o tomto štvormiestnom športovom kupé hovorí už od roku 2016. Zostalo však zatiaľ iba pri rečiach. K zákazníkom sa mal dostať v roku 2020. Vtedy Musk povedal, že kvôli koronavírusu to bude o rok neskôr.
Prišiel rok 2021 a Musk oznámil, že termín zahájenia sériovej výroby sa presúva na rok 2022. A už neplatí ani to. „Za predpokladu, že v roku 2022 nenastane žiadna mega-dráma, nový Roadster sa k zákazníkom dostane v roku 2023,“ informoval na sociálnej sieti na jeseň. Tentokrát bola dôvodom odkladu podľa neho polovodičová kríza a problémy v dodávateľsko – odberateľských reťazcoch.
Čítajte viac Tesla: Musk šokuje, Roadster sa bude vznášať vďaka dýzam SpaceXA veľmi podobná je aj situácia s futuristickým SUV Cybertruck, vyzerajúcim akoby prišlo priamo z postapokalyptického Mad Maxa. Elon Musk počas jeho oficiálneho predstavenia uviedol, že sa začne vyrábať koncom roka 2021, potom upresnil, že to bude v roku 2022. A najnovšie už neplatí ani to. Do výroby sa zrejme dostane až v roku 2023. Presnejšie, malo by sa tak stať koncom prvého kvartálu a aj to len v limitovanom množstve. Ako prvá prišla s touto informáciou agentúra Reuters.
Reuters sa pritom odvoláva na informácie, pochádzajúce od vysokopostavenej osoby priamo z Tesly. Podľa nich je dôvodom oneskorenia výroby fakt, že Tesla potrebuje pickup vylepšiť, pretože konkurencia v segmente rastie. A nielen rastie – ale aj koná. A rýchlejšie než Tesla.
Čítajte viac Prichádza nová automobilka Rivian! Už teraz má kapitál vyše 10 miliárd dolárovKonkrétne automobilky Ford a „americký zázrak“, nová progresívna automobilka Rivian s niekoľkomiliardovou kapitalizáciou. Ford už začiatkom tohto mesiaca uviedol, že približne zdvojnásobí ročnú výrobnú produkciu svojho očakávaného elektrického pickupu F-150 Lightning na 150 000 vozidiel. K prvým zákazníkom by sa mal dostať už na jar.
A prvé stovky elektrických pickupov od Rivianu, ktorá vyvolali takmer rovnakú pozornosť ako Cybertruck, schádzajú z výrobných liniek práve v tomto čase. Niet sa preto čo diviť, že aj v Tesle si uvedomili, že s ohľadom na takúto silnú „pickupovú elektro-konkurenciu" musia ponúknuť aj niečo viac, než len elektrický pohon a futuristický imidž.