Volkswagen Amarok bol pre wolfsburskú značku experimentom. A vcelku úspešným, ak to porovnáme napríklad s Mercedesom-Benz, ktorý sa snažil vstúpiť do vôd pikapov triedou X. Bolo z toho totálne fiasko. Trieda X sa pre nezáujem potichu vytratila z cenníkov už po dvoch rokoch. Zato Amarok, predstavený v roku 2010, si dokázal nájsť počas dekády 800 000 zákazníkov. Jeho popularita stúpla najmä po modernizácii v roku 2016, ale hlavne po roku 2018, keď sa automobilka rozhodla dopriať zákazníkom silný naftový motor 3,0 V6 TDI. V tom čase už ale mal Volkswagen uzavretú dohodu s koncernom Ford. Pomáhať si budú na rôznych frontoch.
Čítajte viac VW Amarok: Nový pikap bude z Fordu Ranger. Mýliť si ich nemámeVolkswagen dá k dispozícii Fordu elektrickú platformu MEB, z ktorej vznikne viacero batériových Fordov a, naopak, Ford sa s Volkswagenom podelí o to, čo vie robiť najlepšie na svete – pikapy. Ford F-150 je svetový bestseller a v triede menších pikapov je zasa kráľom Ford Ranger. Práve ten sa stane základom pre novú generáciu Amaroku. Pre nemeckú značku to bude znamenať nižšie vývojové náklady, čo príde vhod najmä v čase masívnych investícií do elektromobility, a nepochybne aj istotu, že nový Amarok bude naozaj dobrým pikapom. Volkswagen však urobí všetko pre to, aby sme si ho s Rangerom nemýlili. Naznačili to už prvé oficiálne skice, mimochodom, mimoriadne efektné.
Amarok sa má líšiť od Rangeru viac, ako býva pri úžitkových súrodencoch zvykom. To aby nezopakoval chybu triedy X. Dostane úplne odlišnú masku s typickými svetlami aktuálnych Volkswagenov, nový nárazník, kapotu a dokonca blatníky s hranatejším výrezom, než aké má Ranger. Ako by to malo vyzerať, v realite ukázali ilustrácie nezávislého dizajnéra Klebera Silvu, ktorý zbavil preumelkované ilustrácie efektov. Aj bez nich však Amarok vyzerá k svetu. Luxusom v kabíne má konkurovať moderným SUV. V kabíne môže počítať s infotainmentom s 12,1-palcovým displejom. Ako vidieť, odlišne riešená bude stredová konzola aj volant.
Čítajte viac Ford Ranger: Štvrtá generácia stavila len na naftu. Hviezdou bude diesel V6!Pod kapotou by sa mali objaviť výlučne naftové motory – 4-valec s jedným alebo dvoma turbodúchadlami a najmä novučičký 6-valec 3,0 TDI – vôbec posledný nový naftový motor z dielne Volkswagenu. Vo verzii Amarok R by mohol dávať výkon až 300 koní, teda 220 kW. K dispozícii budú 6-stupňové manuálne prevodovky, prípadne 10-stupňový automat od Fordu. Nechýba ani redukčný prevod a, samozrejme, pohon oboch náprav vrátane permanentného. Na bližšie informácie si budeme musieť ešte počkať. Nemalo by to byť ale dlho, predaj totiž odštartuje už koncom tohto roka.
Zmení sa aj miesto výroby. Doteraz vznikal Amarok v nemeckom Hannoveri. Tento závod sa však preorientuje na produkciu luxusných elektromobilov. A tak jeho produkciu zabezpečí závod Fordu v Juhoafrickej republike v továrni Silverton. Vozidlá pre Južnú Ameriku budú zasa schádzať z montážnych liniek argentínskeho závodu v Pacheco. Výrobu súčasného Amaroku pre Európu zastavil Volkswagen už vlani.