Alfa Romeo Tonale: Malé SUV má dátum premiéry. Je za rohom

Nekonečný príbeh menšieho SUV Alfy Romeo speje do finále. Predstaví sa už vo februári. So slávnou značkou ale veľa spoločného mať nebude. S technikou mu totiž pomôže Fiat a Jeep.

26.01.2022 18:00
debata
Alfa Romeo predstavila koncept SUV Tonale už v... Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale Concept - 2019 Alfa Romeo predstavila koncept SUV Tonale už v roku 2019, stále ho však neposlala na linky, hoci už vtedy vyzeral veľmi realisticky.

Predaje Alfy Romeo sú v posledných rokoch priam tragické. Jednoducho, investície, ktoré do Alfy nalial ešte bývalý šéf koncernu Sergio Marchionne, sa nevrátili. Kým ešte pred dekádou dokázala slávna talianska značka nájsť v Európe aspoň 130 000 zákazníkov, v roku 2019 to bolo len zhruba 54 000, v pandmickom roku len necelých 36 000 a vlani registrácie klesli pod 30 000 kusov. V USA je to ešte horšie. Za Atlantikom si Alfa Romeo zapísala v rokoch 2019 a 2020 len približne 18 000 registrácií. Potrebovala by poriadnu vzpruhu. Napríklad malé SUV, ktoré nám v podobe konceptu Tonale ukázala už v roku 2019. Lenže, ako vieme, píše sa rok 2022 a v showroomoch ho nenájdeme.

Alfa Romeo Giulia QV - 2020 Čítajte viac Zachránia Alfu ‘budíky‘? Jej šéf brojí proti displejom

Od čias prezentácie konceptu sa toho totiž veľa zmenilo. Alfa Romeo sa stala súčasťou koncernu Stellantis, ktorý prehodnocoval stratégiu každej zo značiek a do kresla šéfa sa posadil Jean-Philippe Imparato, mimochodom, bývalý šéfa Peugeotu. Práve ten mal mať k Tonale výhrady, zvlášť k plug-in hybridnej verzii, ktorá výkonom nezodpovedala jeho predstavám. Takže premiéru skôr oddialil. Tá sa mala totiž odohrať už vlani. Teraz by už ale malo byť všetko na dobrej ceste. Alfa Romeo oznámila dátum oficiálneho predstavenia. Tonale ukáže presne 8. februára. Uvidíme, ako si s výhradami konštruktéri poradili. V každom prípade nebude Tonale čistokrvnou Alfou Romeo.

Alfa Romeo Tonale - 2022 Foto: Alfa Romeo
Alfa Romeo Tonale - 2022 Alfa Romeo Tonale - 2022

Očakáva sa, že využije unifikovanú platformu Small Wide, ktorú už používajú v Európe vyrábané Jeepi Compas a Renegade. Z toho je jasné, že Tonale sa rodilo ešte v časoch, keď značka patrila pod pôvodný koncern Fiat-Chryslera o sStellantise sa nikomu ani nechyrovalo. Naznačuje to aj skladba motorov. Podľa uniknutých informácií z inzertnej prezentácie by malé SUV mal v základnej verzii poháňať 1,6-litrový diesel s výkonom 96 kW. Druhou alternatívou sú benzínové agregáty s objemom 1,3 litra vyladené na 96 alebo 118 kW. To je tiež jasná paralela s malými Jeepmi. A platiť to bude aj pre plug-in hybrid, ktorý bude odvodený z Compassu 4×e s elektromotorom na zadnej náprave a celkovým systémovým výkonom 178 kW.

alejandro-mesonero-romanos Čítajte viac Náhly odchod šéfdizajnéra Dacie má rozuzlenie. Kam mieri?

Nabíjateľný hybrid bude zároveň najvýkonnejšou verziou Tonale. Šepká sa tiež o úplne novom preplňovanom 4-valci s objemom 1,5 litra. Čistý elektromobil sa z Tonale nechystá. O výkonnejších verziách Tonale vzhľadom na prísne emisné normy pochybujeme. Takže ak by aj dorazila modifikácia QV, bude len silnejším plug-in hybridom. Čo sa týka rozmerov, Tonale má byť dlhé 4 528, široké 1 835 a vysoké 1 604 mm. To je o čosi viac, ako má Jeep Compass, no príbuznosť s ním jasne deklaruje identickým rázvorom 2 636 mm. Príslušnosť k značke si tak bude môcť Tonale udržať len špecifickým dizajnom, vybavením, prémiovými materiálmi či naladením podvozka. Už čoskoro uvidíme, či sa to Alfe podarí.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Alfa Romeo #Alfa Romeo Tonale
Články podľa značiek