Lamborghini štartuje rozlúčku s benzínom. Začne opatrne

Lamborghini chce udržať spaľovacie motory pri živote najdlhšie, ako to bude možné. Elektrifikáciu však odštartuje už budúci rok. Pomaly sa tak začne lúčiť s čisto benzínovým pohonom.

26.01.2022 12:00
debata
Prvým sériovým plug-in hybridom Lamborghini sa... Foto: Lamborghini
Lamborghini Aventador SVJ - 2018 Prvým sériovým plug-in hybridom Lamborghini sa stane nástupca Aventadora. Našťastie, 12-valca sa nevzdá.

Tento rok (2022) bude posledným rokom, keď Lamborghini ponúkne čisto benzínové autá. Na elektrifikáciu už vyčlenilo 1,5 miliardy eur. Prvý výsledok uvidíme v roku 2023, keď dorazí prvé „lambo“ do zásuvky. Šušká sa, že by malo ísť o nástupcu Aventadora. Dobrou správou je, že práve vďaka elektrifikácii ostane pod jeho zadnou kapotou atmosférický 12-valec. O rok neskôr, teda v roku 2024, sa má objaviť nástupca menšieho Huracánu. Mal by ale zameniť 10-valec za menšiu a úspornejšiu 8-valcovú jednotku. Tretím plug-in hybridom sa stane SUV Urus.

Lamborghini Huracán Steratto Concept - 2019 Čítajte viac Lamborghini Sterrato: Superšport do terénu rúca hranice. A myslí to vážne

Na čistý elektromobil si počkáme dlhšie, hoci na ňom Lamborghini už pracuje. Stále však nie je jasné, o aký typ vozidla pôjde. V každom prípade má ísť o štvrtý modelový rad, takže prvé elektrické Lambo neohrozí súčasné modely. Podľa šéfa značky Stefana Winkelmanna, mimochodom bývalého šéfa Bugatti, zvažuje vedenie 4-dverový elektromobil, vhodný na každodenné použitie. Či ale pôjde o Gran Turismo, teda GT, alebo o SUV, nie je jasné. Automobilka zo Sant Agaty má ešte čas, keďže „elektrolambo“ má príchod naplánovaný až v druhej polovici dekády.

Lamborghini Aventador LP750-4 SV - 2016 Čítajte viac 'Lambo' bojuje s vedením koncernu VW o záchranu 12-valca. Kto vyhrá?

Aj z toho vidieť, že Lamborghini sa bude snažiť udržať spaľovacie motory pri živote čo najdlhšie a že ich považuje za svoju DNA. Pri elektrifikácii však bude mať na rozdiel od konkurenčných značiek Aston Martin či Ferrari obrovskú výhodu, keďže môže využívať podporu koncernu Volkswagen a synergiu s jeho technológiami. Najmä tou od Porsche a Audi. Na tento rok chystá automobilka ešte štyri klasické premiéry. Tou prvou bude facelift Urusu a druhou terénna verzia Huracanu, ktorá sa predstavila v podobe konceptu Steratto. Ďalšie sú tajomstvom.

Marcello Gandini - Lamborghini Countach Čítajte viac Marcello Gandini: ‘Pápež dizajnu‘ protestuje proti novému Lamborghini Countach

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Lamborghini
Články podľa značiek