Modelový rad 8 reinkarnovalo BMW v roku 2018. Na scénu sa tak vrátilo takmer po dvoch dekádach. K luxusnému kupé sa postupom času pridal kabriolet s plátennou strechou a 4-dverové kupé Gran Coupé. Mníchovská automobilka nezabudla ani na najvýkonnejšie verzie z divízie M. Po troch rokoch prišiel čas na malú modernizáciu, ktorá zasiahla najmä dizajn a infotainment. Nové osmičky modelového roku 2023 dostali ako bonus osvetlené ľadvinky s dvojitými rebrami a exteriérový M Sport paket. To im prinieslo aerodynamické prvky vo farbe karosérie v oblasti nárazníka a prahov. Otvory pre prívod vzduchu sú teraz delené horizontálnymi lištami a zadný difúzor sa pýši metalízou Dark Shadow. Ešte viac emócií prinášajú 19-palcové M disky s dvojitými lúčmi a tiež červené brzdové strmene.
Verzie M850i xDrive idú ešte ďalej, napríklad aerodynamickými spätnými zrkadlami, ktoré boli doteraz výlučne súčasťou najvýkonnejších verzií M8, alebo zadným spojlerom a sériovo dodávanými 20-palcovými M diskami. A keďže divízia M čoskoro oslávi päťdesiate výročie vzniku, môžu si zákazníci dopriať namiesto zvyčajných emblémov BMW klasické logo BMW M Sport na kapote a zadnom veku, ktorého história siaha až do roku 1973. Exteriérový facelift uzatvárajú štyri nové laky karosérie – sivá metalíza Skyscraper, zelená metalíza San Remo, modrá metalíza M Portimao a modrá metalíza BMW Individual Frozen Tanzanite Blue. Zákazníci si môžu voliť aj nové 20-palcové disky z dielne divízie M.
Interiér prináša viac „emkovej“ DNA. Súčasťou štandardnej výbavy je totiž kožený M volant, multifunkčné sedadlá čalúnené kožou Merino, antracitový strop, čierne bezpečnostné pásy, pedále z nehrdzavejúcej ocele a špecifické koberčeky. Na prahových lištách a v grafike displeja sa zobrazuje nápis BMW M Automobile. K detailným zmenám patrí galvanizovaný povrch ovládačov okien, sedadiel či lemov prieduchov ventilácie. Podstatnejší je však vynovený infotainment BMW Live Cockpit Professional s väčším 12,3-palcovým centrálnym displejom. Vo výbave 4-dverového Gran Coupé pribudla ako štandard 4-zónová klimatizácia. Paletu asistenčných systémov Driving Assistant rozšíril parkovací asistent. Vyššia úroveň Professional obsahuje aj aktívny tempomat s funkciou Stop & Go plus, udržiavanie v jazdnom prúde či rozpoznávanie semaforov.
Technika ostala pôvodná. A to je dobré, pretože pod prednou kapotou je stále na výber medzi benzínom aj naftou. Základom sú radové dvakrát preplňované 6-valce 3,0 TwinPower Turbo – benzínový pre verziu 840i xDrive (245 kW) a naftový pre 840d xDrive (250 kW). Diesel je štandardne vybavený 48 V mild-hybridnou sústavou. Na vrchole tróni dvakrát preplňovaný 8-valec 4,4 TwinPower Turbo pre M850i xDrive (390 kW). Všetky motory sú spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. S trakciou pomáha 8-valcom športový M diferenciál. To ale nie je úplný koniec. V ponuke totiž ostávajú aj TOP verzie divízie M. Ich 8-valce produkujú 441 kW a s paketom Competition až 460 kW. Takže ostré kupé a kabriolet M8 potom zrýchľujú na stovku za 3,2 sekundy, a väčšie Gran Coupé za nimi zaostáva len o zanedbateľnú desatinku.
Čítajte viac BMW sa lúči s motorom V12. Posledné kusy dodá do USA