Nemecká polícia vyšetruje českého milionára Radima Passra pre to, že vlani na jednej z nemeckých diaľnic išiel rýchlosťou vyše 400 kilometrov za hodinu. Podľa agentúry DPA úrady milionára, ktorý zábery z jazdy zverejnil na internete, podozrievajú z účasti na nelegálnych cestných pretekoch. Päťdesiatpäťročný Passer podľa svojho vyjadrenia vozidlo značky Bugatti Chiron testoval na zhruba desaťkilometrovom rovnom úseku diaľnice A2, ktorá spája Berlín a Hannover. Uviedol, že bezpečnosť, za ktorú ďakuje Bohu, bola pre neho prioritou.
Čítajte viac Český miliardár ‘vytočil‘ nemeckého ministra dopravy. Na Bugatti jazdil 417 km/hAko ale poznamenali médiá, na zázname vidno niekoľko áut, ktoré Passer predbieha. Navyše jazdu, pri ktorej dosiahol rýchlosť až 417 kilometrov za hodinu, neabsolvoval za bieleho dňa. Rýchlostný test Čecha už minulý týždeň kritizovalo nemecké ministerstvo dopravy. Teraz prichádzajú ďalšie kroky. Podľa nemeckých zákonov sú nelegálne cestné preteky trestné aj v prípade, že sa ich zúčastňuje jediný vodič, „ak ide rýchlosťou, ktorá je v hrubom rozpore s cestnými predpismi, a bezohľadne, aby dosiahol čo najvyššiu rýchlosť“.
Pozrite si bláznivú jazdu Chironu na nemeckej diaľnici
Policajný hovorca konanie Passra, ktorý svoje vozidlá na nemeckých diaľniciach testoval opakovane, označil za nezodpovedné. Dopravný expert Ferdinand Dudenhöffer zase vyjadril presvedčenie, že jazda rýchlosťou nad 400 kilometrov za hodinu je nanajvýš nebezpečná. „Chceme multimilionárom dovoliť užívať si na verejných cestách radovánky, ktoré môžu ohroziť ľudské životy?“ pýtal sa. Zverejnené video by podľa neho malo byť podnetom na zamyslenie, čo má byť ešte na nemeckých diaľniciach povolené a čo už nie. Napríklad by sa podľa neho dalo zakázať, aby po diaľniciach jazdili autá, ktoré nemajú obmedzenú maximálnu rýchlosť v určitej výške.
Čítajte viac Bugatti Chiron SS 300+: Šialený hyperšport je realitou. Omráči nielen cenouPasser, ktorý je podľa magazínu Forbes 33. najbohatším Čechom, si nemeckú diaľnicu vybral podľa všetkého preto, že tam z veľkej časti neplatia žiadne rýchlostné obmedzenia. V Nemecku sa však v posledných rokoch opakovane diskutuje o tom, či zaviesť na diaľniciach všeobecný rýchlostný limit 130 kilometrov za hodinu. Výskumy totiž ukazujú, že na úsekoch bez limitu dochádza k výrazne vyššiemu množstvu závažných dopravných nehôd.